طالبان حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

در ادامه واکنش‌ها به حمله رژیم اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق، وزارت خارجه طالبان نیز با نشر بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرده است.

blank

وزارت خارجه طالبان، امروز سه‌شنبه، ۱۴ حمل حمله رژیم اسرایيل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرده و آن را «خلاف موازین دیپلماتیک و اقدامی تحریک‌آمیز» خوانده است.

طالبان از کشورهای جهان و منطقه خواسته از جنایات اسراییل در غزه و فراتر از آن جلوگیری کنند.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است که جنایات اسرایيل از سویی به تهدیدی برای جهان و منطقه بدل شده و از سوی دیگر کارآمدی قوانین و سازمان‌های بین‌المللی را زیر سوال برده است.

پیشتر سپاه پاسداران ایران تایید کرد که ۲ فرمانده سپاه و ۵ افسر همراه آنان در حمله روز دوشنبه به کنسولگری ایران در سوریه کشته شده‌اند.

مقام‌های ایرانی گفته‌اند که جنگنده‌های اف-۳۵ اسراییلی با شلیک چند موشک به ساختمان کنسولگری حمله کردند.

پیشتر کارین ژان پیر؛ سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا از گزارش‌ها درباره حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق مطلع است.

او افزود: «یک تیم در حال بررسی این موضوع است».

در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، اسرایيل را عامل این حمله می‌دانند، تل‌آویو تاکنون رسما مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

همزمان، نماینده روسیه در سازمان ملل خبر داده که با برگزاری نشست توجیهی شورای امنیت درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق موافقت شده است. به گفته او، قرار است این نشست بعد از ظهر امروز به وقت نیویارک برگزار شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *