کوریای شمالی آزمایش موشک جدیدش را موفقیت‌آمیز خواند

کوریای شمالی اعلام کرده است که آزمایش موشک میان‌برد مافوق صوت جدید این کشور با سوخت جامد موفقیت‌آمیز بوده است.

blank

کوریای شمالی امروز چهارشنبه، ۱۵ حمل اعلام کرد که موشک میان‌برد مافوق صوت جدید این کشور با سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، کوریای شمالی امروز تأیید کرده است که آزمایش این موشک با موفقیت انجام شده است.

موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش یک روز پس از آن تأیید شده است که کوریای جنوبی و جاپان از شلیک موشکی از سوی کوریای شمالی خبر داده بودند.

کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی پس از انجام این آزمایش موشکی گفته که کشورش اکنون می‌تواند موشک‌های با سوخت جامد و با قابلیت حمل کلاهک اتمی بسازد که قادر به پیمودن هر مسافتی باشد.

در همین حال، خبرگزاری دولتی کوریای شمالی نیز گزارش داده است که این کشور اکنون سامانه‌های سوخت جامد با قابلیت حمل هسته‌ای را برای «تمامی موشک‌های تاکتیکی، عملیاتی و استراتژیک با بردهای مختلف» توسعه داده است.

کوریای شمالی در سال‌های اخیر بر توسعه‌ی سلاح‌هایی با سوخت جامد تمرکز کرده است.

براساس گزارش رویترز، این سلاح‌ها راحت‌تر جابه‌جا می‌شوند، قابلیت مخفی‌شدن را دارند و سریع‌تر از موشک‌هایی که با سوخت مایع پرتاب می‌شوند و نمی‌توانند برای مدت طولانی سوخت خود را حفظ کنند، پرتاب می‌شوند.

کوریای شمالی سال گذشته برای اولین‌بار یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد را آزمایش کرد. این موشک قابلیت رسیدن به اهدافی در ایالات متحده را دارد.

این کشور همچنین مجموعه‌ گسترده‌ای از موشک‌های سوخت جامد کوتاه‌برد و میان‌برد دارد که می‌توانند از خشکی، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها شلیک شوند و به‌طور بالقوه قادر به رسیدن به اهدافی در سراسر کوریای جنوبی و جاپان هستند.

کوریای شمالی در ماه‌های اخیر برخی از این موشک‌ها را در رزمایش‌هایی تحت عنوان حملات هسته‌ای شبیه‌سازی‌شده به نمایش گذاشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *