حبس خانگی رهبر حزب اسلامی؛ طالبان ملاقات‌های گلبدین حکمتیار را ممنوع کردند

منابع می‌گویند که حکومت طالبان ملاقات‌های گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی با هوادارانش و سایر شهروندان را ممنوع کرده‌اند و مهمانان وی را به خانه‌اش اجازه نمی‌دهند.blank

به گفته این منابع، ملاقات‌های جمعی رهبر حزب اسلامی از روز یکشنبه، 26 حمل ممنوع شده است. گفته می‌شود که هرچند خانه گلبدین محاصره کامل نیست اما نیروهای طالبان در اطراف آن حضور دارند و نمی‌گذارند افراد به گونه جمعی به ملاقات وی بروند.

از طرفی هم نزدیکان سراج‌الدین حقانی؛ وزیر داخله طالبان گفته‌اند که تلاش آقای حقانی برای برداشتن محدودیت ملاقات با گلبدین حکمتیار تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

طالبان در اوایل ماه حمل گلبدین حکمتیار را از محل زندگی‌اش در دارالامان کابل اخراج کردند و ادعا کردند که زمین این محل دولتی است و دولت پیشین آن را به گونه موقت به آقای حکمتیار داده بود. عبدالحکیم شرعی؛ وزیر عدلیه طالبان در یک سخنرانی‌اش در کابل از فعالیت گلبدین حکمتیار تحت نام حزب نیز به شدت انتقاد کرد و گفت که فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان ممنوع است.

با وجود این انتقادها هم گلبدین حکمتیار به عنوان «رهبر حزب اسلامی» به صورت دوامدار با هوادارانش ملاقات می‌کرد و در عکس‌های مربوط به این دیدارها پرچم حزب اسلامی هم دیده می‌شد. وزارت عدلیه طالبان پس از این اقدامات حکمتیار هشدار داده بود که با کسانی که تحت نام حزب فعالیت کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *