وزیر خارجه فرانسه به لبنان رفت

همزمان با ادامه تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم اسراییل، منابع خبری از سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان خبر داده‌اند.

به دنبال تشدید درگیری میان حزب‌الله و ارتش اسراییل، استفان سژورنه؛ وزیر خارجه فرانسه امروز یک‌شنبه، ۹ ثور برای جلوگیری از احتمال تبدیل این بحران به جنگی تمام‌عیار، وارد لبنان شد.

این سفر در حالی صورت گرفته که خبرگزاری بلومبرگ سه روز پیش گزارش داد که اسراییل خود را برای جنگ کامل با حزب‌الله آماده کرده است.

فرانسه که از گذشته در عرصه سیاست لبنان نفوذ دارد، در پی ارائه نقشه راهی برای کاهش تنش است که مورد پذیرش طرف‌های بحران باشد.

وزیر خارجه فرانسه پیش از این طرحی ارائه کرده بود که از حزب‌الله می‌خواست نیروهای خود را تا ده کیلومتری مرز جنوبی لبنان با شمال اسراییل دور کرده و تل‌آویو نیز حمله بر جنوب لبنان را متوقف کند.

بر اساس گزارش رویترز، طرح فرانسه که با کشورهای متحد، به‌ویژه امریکا مورد بحث قرار گرفته بود پیشرفتی نداشت، اما پاریس می‌خواهد با حفظ شتاب در مذاکرات، به مقام‌های لبنان تاکید کند که تهدیدات اسراییل برای ورود به جنگ را جدی تلقی کنند.

نجیب میقاتی؛ نخست‌وزیر دولت موقت لبنان و ژوزف عون؛ فرمانده ارتش این کشور در دیدار هفته گذشته با امانویل مکرون؛ رییس‌ جمهور فرانسه درباره پیشنهاد پاریس رأیزنی کرده بودند.

 وزیر خارجه فرانسه پس از مذاکرات در لبنان، راهی عربستان سعودی و اسراییل خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *