والی تهران: با بازداشت و اخراج، سطح مهاجران فاقد مدرک را کاهش می‌دهیم

مقام‌های ایرانی می‌گویند نزدیک به نصف مهاجران افغان در تهران، مرکز این کشور زندگی می‌کنند. والی تهران تاکید کرده که این کشور با بازداشت و اخراج، سطح مهاجران فاقد مدرک را کاهش می‌دهد.

علی رضا فخاری؛ والی تهران روز سه‌شنبه، 11 ثور در مراسمی در این شهر گفته‌است که حکومت با بازداشت و اخراج اتباع غیرقانونی، سطح مهاجران فاقد مدرک را در تهران کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، او در این مراسم گفته‌است: «ما در تلاش هستیم تا با بازداشت و اخراج اتباع غیرقانونی، سطح مهاجران فاقد مدرک را کاهش دهیم».

والی تهران افزوده که سطح مجاز اتباع خارجی در تهران در بخش‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و غیره سازماندهی و تنظیم خواهد شد.

این در حالی است که احمد وحیدی؛ وزیر داخله ایران در این مراسم گفته بود که کشورش از مهاجران افغان اشباع شده و دیگر ظرفیت میزبانی از این مهاجران را ندارد.

او افزوده بود: «در نگاه دیگر‌، ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این نداریم و کشورمان اشباع شده است و بیش از این نباید وارد کشور شوند و اعلام کردیم که قادر به پذیرش بیشتر نیستیم».

در ماه‌های اخیر هزاران مهاجر افغان که به خاطر فرار از تهدیدها، مشکلات اقتصادی و کار به ایران رفته بودند از این کشور اخراج شده‌اند و گذرگاه‌های مرزی غرب افغانستان همه روزه شاهد برگشت این مهاجران است. سازمان‌های حقوق بشری از ایران و پاکستان خواسته‌اند که اخراج مهاجران افغان را متوقف کنند.

مطالب مرتبط