اسرائیل تجهیزات خبرگزاری اسوشیتدپرس را به خاطر همکاری با «الجزیره» مصادره کرد

مقامات اسرائیلی پس از تعطیلی دفاتر شبکه قطری الجزیره اکنون یک دوربین و تجهیزات پخش تلویزیونی خبرگزاری اسوشیتدپرس را به دلیل «ارایه تصویر» به الجزیره مصادره کرده‌اند.

این مقامات با استناد به اینکه ارایه تصویر به شبکه خبری الجزیره در تضاد با قانون جدید رسانه در این کشور است تجهیزات  متعلق به خبرگزاری اسوشیتدپرس را در جنوب اسرائیل توقیف کردند.

در پی اقدام دولت اسرائیل در توقیف تجهیزات و قطع تصاویر پخش زنده خبرگزاری آسوشیتدپرس از غزه، این خبرگزاری، امروز سه شنبه ۲۱ مه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کانال ماهواره‌ای قطری الجزیره، یکی از هزاران مشتری است که پخش زنده تصاویر غزه را از این خبرگزاری ​​و همچنین سایر سازمان‌های خبری دریافت می‌کند.

لورن ایستون؛ معاون ارتباطات شرکتی اسوشیتدپرس، این اقدام دولت اسرائیل را به شدت محکوم کرد. وی از مقامات اسرائیلی خواست تا تجهیزات اسوشیتدپرس را برگردانند و به این خبرگزاری اجازه دهند تا فوراً پخش زنده ویدیویی خود را از سر گیرد.

به گفته او تعطیلی پخش تصاویر زنده این خبرگزاری به دلیل محتوای آن نبوده و در پی «استفاده نادرست دولت اسرائیل از قانون جدید رسانه در این کشور» صورت گرفته است.

بنیامین نتانیاهو؛ نخست وزیر اسرائیل، حدود دو هفته پیش اعلام کرد که دولتش به اتفاق آرا به تعطیلی دفاتر محلی شبکه تلویزیونی الجزیره رای داده است.

مطالب مرتبط