بایدن از کشته‌شدن حسن نصرالله توسط اسرائیل دفاع کرد

جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا، کشته شدن سیدحسن نصرالله در حمله هوایی اسرائیل را «اقدامی در برقراری عدالت برای قربانیان» خوانده و گفته که او مسوول مرگ هزاران امریکایی، اسرائیلی و غیرنظامی لبنانی است.

آقای بایدن امروز شنبه، 7 میزان و ساعاتی پس از تایید کشته‌شدن رهبر حزب‌الله گفت که به وزیر دفاع امریکا  دستور داده است که وضعیت دفاعی نیروهای نظامی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه را تقویت کند تا خطر «تجاوز و گسترش جنگ منطقه‌ای» کاهش یابد.

او همزمان گفت: «هدف ما کاهش تنش در درگیری‌های جاری در غزه و لبنان از روش‌های دیپلماتیک است».

جو بایدن همچنین گفت که ایالات متحده از حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر «حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها و هر گروه تروریستی دیگری که مورد حمایت ایران است» حمایت می‌کند.

ایالات متحده امریکا حزب‌الله لبنان که سال‌ها علیه اشغال‌گری اسرائیل  در لبنان جنگیده و نیز در حمایت از فلسطین علیه اسرائیل اقدام کرده را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داده است.

حسن نصرالله شب گذشته در حمله هوایی شدید اسرائیل به مرکز فرماندهی حزب‌الله در حومه جنوب بیروت، به همراه شماری از فرماندهان حزب‌الله کشته شد و این جریان عصر امروز مرگ وی را تایید کرد.

به دنبال پخش خبر مرگ رهبر حزب‌الله شماری از کشورهای رقیب امریکا از جمله روسیه، اقدام اسرائیل را محکوم کرده و این رژیم را مسوول تنش‌های بعدی در منطقه دانست. ایران، عراق، سوریه، یمن و لبنان نیز کشته‌شدن حسن نصرالله را محکوم کرده و چند روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

ترکیه نیز حملات اسرائیل و کشته‌شدن حسن نصرالله در آن را تجاوز خوانده و گفته که اسرائیل در می‌خواهد نسل‌کشی دیگری را در لبنان راه بی‌اندازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *