امریکا: به رسمیت شناختن طالبان منوط به اقدام برای حقوق بشر و تروریزم است

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، امریکا اعلام کرده است که به رسمیت شناختن طالبان منوط به اقدامات آن‌ها به ویژه در مورد حقوق بشر و مسائل ضد تروریزم است.

اکسپرس تریبیون با نشر تحلیلی تازه در مورد رویکرد محتاطانه واشنگتن در برابر طالبان گفته: «واشنگتن در برابر طالبان رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کرده است.»

این رسانه پاکستانی همچنین تاکید کرده که امریکا گفته به رسمیت شناختن طالبان منوط به اقدامات آن‌ها به ویژه در مورد حقوق بشر و مسائل ضد تروریزم است.

در این تحلیل آمده است که پس از خروج نظامی امریکا از افغانستان در آگوست ۲۰۲۱، پویایی‌های ژئوپلتیکی و امنیتی منطقه دچار تحول شده است.

تسلط سریع طالبان بر کابل نه تنها پایان مداخله دو دهه‌ای ایالات متحده بود، بلکه درها را به روی پیچیدگی‌های جدید در روابط داخلی و خارجی افغانستان به ویژه در مورد اقدامات ضد تروریزم باز کرده است.

در این تحلیل در مورد روابط طالبان و امریکا آمده است که از زمان خروج امریکا از افغانستان، واشنگتن موضع محتاطانه‌ای در قبال دولت تحت رهبری طالبان اتخاذ کرده است.

در این تحلیل همچنین استدلال شده است که تعاملات دیپلماتیک حداقل بوده و امریکا تاکید کرده است که به رسمیت شناختن طالبان منوط به اقدامات آن‌ها به ویژه در مورد حقوق بشر و مسائل ضد تروریزم است.

این تحلیل در ادامه پیرامون روابط طالبان و القاعده نوشته است که این دو روابط دیرینه‌ای دارند که به دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گردد.

علیرغم مداخله ایالات متحده پس از ۱۱ سپتامبر، که تا حد زیادی توانایی‌های عملیاتی القاعده را در منطقه از بین برد، بقایای این گروه اغلب تحت حمایت طالبان زنده ماندند.

اکسپرس تریبیون افزوده که جامعه بین المللی به ویژه امریکا، در مورد چگونگی تعامل با طالبان و مقابله با تهدیدات دائمی تروریستی ناشی از افغانستان، با انتخاب‌های سختی مواجه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *