انفجار بمب امریکایی در یک فرودگاه جاپان؛ ۸۰ پرواز لغو شد

مقام‌های جاپان از انفجار یک بمب متعلق به دوران جنگ جهانی دوم در فرودگاهی در این کشور خبر می‌دهند. این انفجار تلفات نداشته و تنها قسمتی از باند فرودگاه را تخریب کرده و نیز باعث شده 80 پرواز لغو شود.

مقامات جاپانی می‌گویند در این حادثه که روز چهارشنبه، 2 اکتوبر رخ داد، به کسی آسیب نرسیده و به هنگام انفجار هیچ هواپیمایی در نزدیکی این بمب در فرودگاه «میازاکی» در جنوب غربی این کشور نبوده است.

تحقیقات پولیس تأیید کرده که انفجار به دلیل یک بمب ۵۰۰ پوندی امریکایی انجام شده و گودالی به قطر ۷ متر و عمق ۱ متر را روی یک «تاکسی‌وی» فرودگاه ایجاد کرده است.

یوشیماسا هایاشی؛ دبیر ارشد کابینه جاپان، گفت که به دلیل انفجار بمب بیش از ۸۰ پرواز در این فرودگاه تا ظهر چهارشنبه لغو شدند.

فرودگاه میازاکی اعلام کرده است که آسیب وارده در طول شب ترمیم شده و هواپیماها پروازهای خود را از صبح پنجشنبه از سر گرفته‌اند.

فرودگاه میازاکی در سال ۱۹۴۳ توسط نیروی دریایی امپراتوری جاپان و به عنوان یک فرودگاه مخصوص پروازهای آموزشی ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم برخی از خلبانان این کشور از این محل برای انجام مأموریت‌های انتحاری خود بلند شده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *