طالبان خواهان پایان مشکلات همسایگان برای تاجران افغان شدند

مقام‌های طالبان خواهان رفع مشکلات از سوی کشورهای همسایه برای تاجران افغان شده و از آن‌ها خواستند که شرایط را برای تاجران افغانستان سخت‌تر نکنند.

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان روز چهارشنبه، ۱۱ میزان از کشورهای همسایه افغانستان خواست از خلق مشکل به تاجران افغانستان دست بردارند.

او همچنین گفت که با مقام‌های هند درباره تسهیل صدور ویزه به بازرگانان افغانستان صحبت می‌کند.

تاجران میوه خشک نیز در این دیدار گفته‌اند که «در سه سال گذشته در صادرات میوه خشک به کشورهای خارجی به ویژه هند و امارات متحده عربی افزایش قابل ملاحظه آمده و هر ماه صدها تن میوه خشک به خارج صادر می شود.»

آنان خواهان رفع محدودیت‌ها بالای سکتور بانکی شدند و گفتند که «مالیات اضافی بالای تزانزیت میوه خشک به پاکستان، آنان را به مشکلات مواجه کرده است.»

تاجران میوه خشک همچنین خواهان ایجاد سهولت در صدور ویزای هند شده‌اند.

عبدالکبیر گفته که با مقامات هند در پیوند به حل مشکلات صدور ویزا صحبت خواهد کرد.

او گفت که «کشورهای همسایه باید از ایجاد مشکلات در برابر تاجران افغان دست بردارند و برای رشد تجارت دوجانبه سهولت‌های لازم را فراهم کنند.»

این در حالی است که روز چهارشنبه عباس استانکزی؛ معاون وزیر خارجه طالبان پاکستان را تهدید کرد که آنها هم می‌توانند مسیر ترانزیتی پاکستان و آسیای مرکزی را ببندند. عباس استانکزی گفت که همواره در فصل برداشت محصولات افغانستان، مرزها مسدود می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *