مذاکرات برای آتش‌بس در غزه از سر گرفته می‌شود

آنتونی بلینکن؛ وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرده که مذاکره‌کنندگان اسرائیل و طرف‌های فلسطینی در روزهای آینده برای رسیدن به یک آتش‌بس در غزه دیدار خواهند کرد. همزمان نخست‌وزیر قطر گفته که در روزهای آینده تیم‌های امریکایی و اسرائیلی در راستای آغاز مذاکرات، به این کشور سفر می‌کنند.

وزیر خارجه امریکا این موضوع را امروز پنجشبنه، 3 عقرب پس از رایزنی با مقام‌های قطر که یکی از میانجی‌های اصلی مذاکرات است، به خبرنگاران گفت.

این دیدار بلینکن از دوحه پس از گفتگوهایی با رهبران اسرائیل و عربستان سعودی انجام شد. این یازدهمین سفر او به منطقه از زمان آغاز جنگ در غزه است.

او گفت: «امریکا و قطر به دنبال طرحی هستند که در چارچوب آن اسرائیل بتواند عقب‌نشینی کند، حماس نتواند از نو خود را سازمان‌دهی کند و فلسطینی‌ها هم بتوانند زندگی و آینده خود را از نو بسازند».

قطر به همراه امریکا و مصر رهبری مذاکرات میان اسرائیل و طرف‌های فلسطینی را برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و تبادل گروگان‌ها و زندانیان بر عهده داشته است.

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ثانی؛ نخست‌وزیر قطر، اعلام کرده که تیم‌های امریکایی و اسرائیلی به قطر سفر خواهند کرد؛ اما درباره زمان دقیق این سفر جزییات ارایه نکرده‌است.

آمریکا و قطر اعلام کرده‌اند که بعد از ماه‌ها تلاش بی‌نتیجه برای رسیدن به یک توافق برای برقراری آتش‌بس در غزه، مذاکرات در این مورد از سر گرفته می‌شود.

مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی حماس حدود دو ماه پیش بدون رسیدن به نتیجه‌ای، متوقف شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *