آلمان فعالیت سفارت افغانستان در برلین را تعلیق می‌کند

منابع دیپلماتیک در آلمان می‌گویند که دولت آلمان از دیپلمات‌های افغانستان در سفارت کشور در برلین و قنسولگری آن در بن خواسته که به کار خود پایان دهند.

یک منبع از میان دیپلمات‌های افغان در آلمان امروز پنج‌شنبه، 3 عقرب گفت که دولت آلمان به سفیر افغانستان در برلین و قنسول این کشور در برلین تصمیم خود را اعلام کرده و از آن‌ها خواسته که کار شان را پایان دهند.

همزمان دولت آلمان تاکید کرده که به طالبان هم اجازه نخواهد داد نمایندگانی را به این کشور بفرستند.

به گفته منبع، دولت آلمان تنها به کارمندان تخنیکی این نمایندگی‌ها اجازه داده تا به منظور ادامه خدمات قنسولی در سفارت افغانستان در برلین و قنسولگری بن به کار خود ادامه دهند.

طالبان نزدیک به سه ماه پیش اعلام کردند که اسناد تنها پنج نمایندگی دیپلماتیک و قنسولی از جمله قنسولگری افغانستان در مونیخ آلمان نزد این گروه اعتبار دارد و متباقی حدود 15 سفارت و نمایندگی‌های قنسولی را به رسمیت نمی‌شناسند.

سفارت افغانستان در برلین و قنسولگری این کشور در شهر بن آلمان از جمله نمایندگی‌هایی اند که طالبان گفته‌اند که اسناد رسیده از آن‌ها را طی مراحل نمی‌کنند.

به دنبال این تصمیم دولت‌های بریتانیا و دنمارک سفارت‌های افغانستان در این کشورها را بسته کردند و اکنون به نظر می‌رسد آلمان نیز در راستای همین تصمیم طالبان، سفیر و نماینده قنسولی افغانستان را کنار می‌زند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *