وزارت معارف عنوان «بهترین مکتب خصوصی» را به لیسه عالی معرفت داد

وزارت معارف کشور با نشر اعلامیه‌ی گفته است لیسه معرفت در نتیجه‌ی بررسی‌های انجام شده و موفقیت‌هایی که داشته است در سال ۱۳۹۵ عنوان بهترین مکتب خصوصی را در سطح کشور گرفته است.

blank

در این اعلامیه شاخص برتری لیسه عالی معرفت، موفقیت پیوسته آن و اینکه  در سال ۱۳۹۱ تمامی فارغان آن موفق به راه یافتن در دانشگاه‌های دولتی شده‌اند و در سال‌های ۹۰ و ۹۱ سطح بالایی کامیاب‌ها را داشته و برنامه‌هایی گوناگونی را به هدف ارتقای سویه دانش آموزان عملی می‌کند و بخش سواد حیاتی این لیسه زمینه آموزش را به بزرگ سالان مساعد نموده، بیان کرده است.

همچنان وزارت معارف گفته است فارغان لیسه معرفت از طریق بورس‌های تحصیلی به کشورهای، امریکا، روسیه، هندوستان،پاکستان، بنگله دیش، مالیزیا، تایلند، کوریای جنوبی، ترکیه و مغلولستان تحصیلات عالی شان را ادامه داده اند.

وزارت معارف شاخص دیگر را برای دادن این عنوان، برنامه‌هایی که این لیسه برای ظرفیت پروری دانش آموزان راه اندازی می‌کند یاد آوری کرده و گفته است که لیسه معرفت در کنار آموزش‌های رسمی در بخش‌های هنر موسیقی، هنرنقاشی، گویندگی و تخنیکی برنامه هایی را برای دانش آموزان راه اندازی می‌کند.

وزارت معارف گفته است که پیش از این نیز لیسه معرفت عنوان بهترین مکتب خصوصی را گرفته است و برنامه انتخاب بهترین مکتب خصوصی در پایان هر سال تعلیمی از سوی این وزارت برای رقابت بیشتر میان مکتب‌های دولتی و خصوصی ادامه می‌یابد تا رقابتی به منظور بالا بردن خدمات و کیفیت در مکتب‌های کشور بالا رود.

لیسه عالی معرفت بار نخست در پاکستان برای مهاجران کشور پایه گذاری شد و بعد از تشکیل دولت به کابل انتقال یافت و در سال ۱۳۸۴ جواز رسمی فعالیت خود را به عنوان مکتب خصوصی از وزارت معارف گرفت. این لیسه در غرب کابل در ناحیه سیزدهم این شهر فعالیت می‌کند.

 

مطالب مرتبط