آمریکا: درخواست همکاری از پاکستان برای مبارزه با تروریزم اشتباه است

مایک پامپیو، رییس استخبارات آمریکا (سی.آی.ای) درخواست همکاری از دولت پاکستان را برای مبارزه با تروریزم اشتباه خوانده، اما تأکید کرده که این کشور باید پناهگاه‌های تروریزم را در خاکش هدف قرار دهد.

blankوی به تازگی گفته است که اگر به گذاشته نگاه کنیم و تاریخ راهنمای ما باشد، نباید از دولت پاکستان توقع داشته باشیم تا آمریکا را در مبارزه با تروریزم صادقانه همکاری کند.

آقای پامپیو در ادامه افزوده که برای اینکه پاکستان در مبارزه با تروریزم چه استراتژی را اختیار کند، باید با دولت این کشور گفت‌وگوی جدی صورت بگیرد.

این اظهارات وی درحالی مطرح شد که اخیراً نشست چهارجانبه افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در عمان برگزار شد که برخی از کارشناسان مسایل سیاسی، نسبت به نتایج آن چندان خوشبین نیستند.

درپی این نشست در شهر مسقط پایتخت عمان، افغانستان طی چند روز گذشته شاهد حملات شدید گروه طالبان بوده که صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

اما اکنون رییس استخبارات آمریکا گفته است که دولت پاکستان باید این گروه را به میز مذاکره حاضر کند و آنها را دیگر در خاکش پناهگاهای امن ندهد.

وی در عین حال هشدار داده که آمریکا برای وادار کردن طالبان به میز مذاکره تلاش خواهد کرد، اما این گروه امید پیروزی در جنگ افغانستان را نداشته باشند.

پامپیو در ادامه افزوده، زوج آمریکایی_کانادایی ربوده شده در سال ۲۰۱۲ میلادی در افغانستان، طی پنج سال گذشته در پاکستان در اسارت بوده‌اند.

این درحالی است که پیشتر مقامات دولتی پاکستان گفته بودند، رهایی این زوج آمریکایی_ کانادایی از چنگ تروریستان، نمونه همکاری  اسلام‌آباد با واشنگتن است.

مطالب مرتبط