حملات تهاجمی طالبان در غزنی عقب زده شده است

مقام‌های محلی در غزنی می‌گویند که طالبان شب گذشته در برخی نقاط شرقی و جنوب شرقی این ولایت حمله کرده بودند که پس دو ساعت درگیری این حمله عقب زده شد.

blankعارف نوری، سخنگوی والی غزنی به خبرگزاری افق گفت که این حملات طالبان ساعت ۱۰ و سی دقیقه شب گذشته در مناطق قلعه‌ی جوز، ده‌خدایداد و آرزوی ولایت غزنی آغاز شد و درگیری به‌صورت پراکنده دو ساعت دوام کرد.
آقای نوری افزود که در این حملات دو تن از نیروهای امنیتی زخم برداشته اند و جسد یک طالب مسلح نیز در ساحه باقی مانده است.
سخنگوی والی غزنی افزود: «یک مورد درگیری دیگر نیز در مربوطات ولسوالی گیروی غزنی حوالی ساعت ۱۱ شب رخ داد که در نتیجه آن یک طالب مسلح کشته و سه تن دیگر شان زخمی شد و به نیروهای امنیتی تلفاتی وارد نشده است.»
عارف نوری می‌افزاید که روزانه وضعیت این ولایت در کنترول می‌باشد اما از طرف شب هرازگاهی مخالفان مسلح بر پاسگاه‌های کمربندی امنیتی از سمت ولسوالی‌های واغز، اندر و خوگیانی، حملاتی را به‌خاطر تثبیت حضور شان انجام می‌دهند که تا حال تلفات جدی نداشته است.
به گفته‌ی آقای نوری به‌زودی عملیات‌هایی به هدف پاکسازی برخی ولسوالی‌های این ولایت که زیر تهدید قرار دارند راه‌اندازی می‌شود. او می‌گوید که اگرچه راه هیچ ولسوالی به سبب تهدیدات امنیتی مسدود نیست اما با این عملیات‌ها راه‌های مواصلاتی برخی ولسوالی‌ها که مردم از رفت و آمد در آن هراس دارند، نیز از وجود مخالفان مسلح پاک خواهد شد.
غزنی پس از آن که چندی پیش برای چند روز به دست طالبان سقوط کرد، شاهد نا امنی‌ها و تحرکات طالبان در مرکز و شماری از ولسوالی‌هایش بوده است. پیش از این نمایندگان غزنی نیز از مسدود بودن راه‌های مواصلاتی این ولایت با ولسوالی‌ها و تهدیدات امنیتی آن ابراز نگرانی کرده بودند.

مطالب مرتبط