‏عطا محمد نور : سرزمین ما منبع تولید نیروی نیابتی دیگران نیست

عطا محمد نور، عضو شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به سخنان حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه رییس‌جمهور ایران در امور افغانستان گفته است که «سرزمین ما منبع تولید نیروی نیابتی و قلمرو حاکمیت دیگران نیست.

blank

عطا محمد نور، عضو شورای مقاومت ملی نجات افغانستان امروز (چهارشنبه، ۱۸ دلو) در شبکه ایکس خود نگاشته که«سرزمین ما منبع تولید نیروی نیابتی و قلمرو حاکمیت دیگران نیست که از آنجا دستور صدور نیروی انتحاری (استشهادی) را سر دهند».

وی گفت: وضعیت مسلط شده‌ در افغانستان نتیجه‌ توطیه بزرگ ملی و بین‌المللی و حاصل تصمیم نادرست توافق‌نامه دوحه است.

آقای نور افزوده که «سلطه طالبان به حدی سرزمین ما را دچار افت سیاسی کرده که دیپلومات ارشد یکی از کشورهای همسایه ما بر سرزمین ما حس تملک می‌کند».

آقای نور در ادامه تصریح کرد که این امر هرگز به مفهوم آن نیست که کشور ما قلمرو تصمیم‌گیری دیگران باشد.

‏عطا محمد نور بار دیگر یادآور شد که وضعیت امروز سلطه‌ نامشروعی‌ است که هرگونه تعامل با آن به مفهوم نادیده گرفتن مطالبات برحق مردم افغانستان و حمایت از یک گروه ستمگر و ضد حقوق بشر، آزادی، عدالت، برابری و همدیگر‌پذیری محسوب می‌گردد.

‏از سوی هم آقای نور در ادامه گفت: «طالبان نیروی مزدور، هراس‌افگن و حامی تروریزم اند، خاصیت بالطبع‌ خودشان است و ربطی به افغانستان که تاریخ درخشان و پُر افتخار دارد و‌ مردم آن که آزادگی و سربلندی از اوصاف بارز آنان است، ندارد».

این واکنش آقای نور در حالی‌ست که حسن کاظمی قمی، سفیر ایران درکابل گفته اگر لازم شود بیش از یک لشکر از «نیروهای استشهادی افغانستانی» حاضرند به غزه بروند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *