تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بی‌تأثیر بوده‌است

پنج سال از تحریم‌های اروپا علیه روسیه گذشته و اروپا اکنون به بی‌تأثیر بودن این تحریم‌ها اذعان کرده‌است.blank

کلوس ارنست؛ کارشناس اقتصادی در مؤسسه «بوند اشتراگ» امروز (شنبه، ۲۰ جولای) در گفتگو با رادیو «دویچلند فونک» گفت: «پنج سال از تحریم‌های اروپا علیه روسیه گذشته‌است و تاکنون تغییری در رفتار این کشور ندیده‌ایم. این نشان می‌دهد که تحریم‌ راه درستی نبوده‌است.»

به‌گزارش راشاتودی، کلوس ارنست؛ کارشناس اقتصادی در مؤسسه «بوند اشتراگ» معتقد است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به این اتحادیه ضرر اقتصادی زیادی وارد کرده‌است.

او در ادامه افزود: تحریم‌های امریکا و اروپا علیه روسیه یک نوع بیماری است و داروی این بیماری گفتگو است نه اعمال فشار و تحریم بیشتر.

این در حالی است که اتحادیه اروپا بارها خواسته‌است که تحریم‌ها علیه روسیه را بردارد؛ ولی با فشارهای دولت امریکا قادر به این کار نبوده‌است.

روسیه پس از ضمیمه‌کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی کشورهای غربی تحریم شد.

علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، بیش از ۱۷۰ شهروند پرنفوذ روسیه و ۴۴ نهاد دولتی این کشور نیز در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

سران اتحادیه اروپا، به‌تاریخ ۲۰ جون سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کردند که این اتحادیه تحریم‌های خود علیه روسیه را تا آخر ماه جنوری سال ۲۰۲۰ میلادی، تمدید کرده‌است.

این تحریم‌ها شامل بانک‌های دولتی، صادرات و واردات تجهیزات جنگی و صنایع نفت و گاز روسیه می‌شود.

به‌این‌ترتیب روسیه نمی‌تواند از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا سلاح بخرد، این تحریم‌ها شامل بخش تجاری و سرمایه گذاری روسیه است و هر شش ماه یک‌بار تمدید می‌شود.

مطالب مرتبط