محکومیت تصمیم طالبان برای مسدود کردن فیسبوک

کمیته حفاظت از خبرنگاران تصمیم طالبان مبنی بر مسدود کردن فیسبوک را محکوم کرده و خواهان لغو این تصمیم شد.

blank

کمیته حفاظت از خبرنگاران مستقر در نیویارک، روز دوشنبه، ۲۰ حمل از طرح طالبان درباره‌ محدود یا مسدود کردن فیسبوک در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از این گروه خواست که از اقداماتی که بیشتر مانع جریان آزاد اطلاعات می‌شود، دست بردارد.

این در حالی است که اخیرا نجیب‌الله حقانی؛ سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی طالبان در گفتگو با طلوع‌نیوز گفت که این گروه طرحی را برای محدود یا مسدود کردن کامل دسترسی به فیسبوک در افغانستان نهایی کرده است.

کمیته حفاظت از خبرنگاران گفته است که طالبان از زمان دست‌یافتن به قدرت، خبرنگاران را بازداشت، ویب‌سایت‌های خبری افغانستان را تعطیل و دسترسی به رسانه‌های خارجی را محدود کرده‌اند؛ اما صفحات فیسبوک این رسانه‌ها در دسترس اند.

به لیه یی؛ هماهنگ‌کننده‌ کمیته حفاظت از خبرنگاران در آسیا گفته: «طرح طالبان برای محدود یا مسدودکردن دسترسی به فیسبوک ضربه‌ بیشتری به آزادی اطلاعات در افغانستان خواهد بود.»

او همچنین گفته که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیسبوک به پر کردن خلاء ناشی از افول صنعت رسانه‌ای افغانستان و سرکوب آزادی مطبوعات کمک کرده‌اند.

او گفته است که ممنوعیت فیس‌بوک، بدترشدن سانسور توسط طالبان را برجسته می‌کند.

فیسبوک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که به‌طور گسترده توسط رسانه‌ها برای انتشار اخبار و اطلاعات در افغانستان استفاده می‌شود.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان به کمیته حفاظت از خبرنگاران گفته است که فیسبوک ممنوع نخواهد شد، اما محدودیت‌هایی بر آن اعمال می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *