میلر: توقف عملیات‌های نظامی امریکا در برابر گروه طالبان نادرست است

سکات میلر؛ فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان می‌گوید که توقف عملیات‌های نظامی امریکا علیه گروه طالبان نادرست و بی‌بنیاد است و هیچ تغییری در عملیات‌های نظامی ایجاد نشده است.

blank

او گفت که نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان تا‌کنون هیچ گونه دستوری برای تغییر صلاحیت‌ها وعملیات‌های شان در افغانستان دریافت نکرده اند.

به‌تازگی نشریه امریکایی «نیوز ویک» گزارش داده است که ایالات متحده امریکا دستور محدود شدن عملیات‌‌های نظامی ‌در برابر گروه طالبان را صادر کرده است.

بر بنیاد گزارش این روزنامه، همزمان با پایان دورهشتم گفت‌وگوها میان نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان در قطر، عملیات نظامی نیروهای امریکایی در برابر گروه طالبان به گونه قابل توجهی کاهش یافته و یاهم متوقف شده‌است.

در این گزارش به نقل از مقام‌های امریکایی آمده است که نیروهای امریکایی مکلف به توقف روند مشوره‌‌دهی به وزارت دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغان هستند.

دونالد ترامپ؛ رییس‌جمهور امریکا در نظر دارد که شمار نیروهای امریکایی را در افغانستان از ۱۴ هزار به ۶ هزار سرباز کاهش دهد.

هشتمین دور گفتگوهای صلح میان زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به تاریخ ۲۱ اسد پایان یافته است. در این دور از گفتگوها روی جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان صحبت شده است.

 

 

مطالب مرتبط