طالبان: مشکل نقدیندگی‌ بانک‌ها حل نشده

ملا برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان از ادامه مشکلات بانک‌ها خبر داده و اعلام کرده که مشکل نقدینگی برخی بانک‌ها کاملا حل نشده است.

blank

دفتر معاونت اقتصادی طالبان، امروز یک‌شنبه، ۲۲ دلو با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده است که ‏ملا برادر؛ معاون اقتصادی این گروه گفته که هنوزهم مشکل نقدینگی در بانک‌های افغانستان وجود دارد.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان تاکید کرده که مشکل نقدینگی برخی بانک‌ها در افغانستان کاملا حل نشده و این مشکل تاکنون وجود دارد.

دفتر مطبوعاتی معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان، در اعلامیه‌ خود گفته است که شورای عالی اقتصادی، کمیته ثبات مالی و سهامداران بانک‌های مجاز دومین جلسه‌اش را برگزار کرد.

ملا برادر با تاکید بر نقش سکتور بانکی در بازسازی و توسعه افغانستان گفته که «مشکل نقدینگی یکی دو بانک هنوز به طور کامل حل نشده است.»

گفتنی است که با فروپاشی ناگهانی دولت پیشین و واگذاری قدرت به طالبان، کمک‌های خارجی قطع شد و بانک‌های افغانستان از پرداخت سپرده‌های مردم، اعلام ناتوانی کردند. این مشکل هنوزهم وجود دارد و برداشت پول از بانک‌ها تنها به صورت محدود و در بازه‌های زمانی معین، امکان‌پذیر است.

این در حالی است که گفته می‌شود هر هفته ۴۰ میلیون دالر پول نقد به بهانه کمک‌های بشردوستانه از سوی سازمان ملل و امریکا در اختیار طالبان قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *