ابراز تمایل بولتون برای شهادت در جلسات استیضاح ترامپ

جان بولتون؛ مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ گفته‌است که با وجود منع همکاری مقام‌ها و مشاوران با روند استیضاح از سوی دونالد ترامپ،‌ مایل به ارائه شهادت در جمع قانون‌گذاران است.blank

بولتون افزوده‌است که ترامپ کمک‌ها به اوکراین را منوط به آغاز تحقیقات در مورد رقبایش کرده‌بود.

نیویارک تایمز گفته‌است که دونالد ترامپ در تابستان گذشته خواسته‌بود تا زمانی که مقام‌های کی‌یف به تحقیقات در مورد رقبای سیاسی‌اش از جمله جو بایدن، یاری نمی‌رسانند، کمک‌های نظامی به اوکراین، متوقف بماند.

روزنامه نیویورک‌تایمز این گزارش را بر اساس شرحی از نوشته‌های منتشرنشده جان بولتون؛ مشاور پیشین امنیت ملی رئیس‌ جمهوری امریکا، تنظیم کرده، بدون آن‌که به‌طور مستقیم از اسناد نقل قول کند.

این نوشته‌ها در عین حال برای بازبینی پیش از انتشار به کاخ سفید ارسال شده‌است. شماری از مقام‌های فعلی و پیشین در کاخ سفید که کتابی می‌نویسند از چنین الگوی استنداردی پیروی می‌کنند.

کاخ سفید هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده‌است.

تیم حقوقی آقای ترامپ در روند دادگاه استیضاح که در سنا جریان دارد، دو روز پیش اعلام کرده‌بود که هیچ مدرکی وجود ندارد که دونالد ترامپ مسأله کمک‌ها به اوکراین را به مسأله تحقیقات مرتبط کرده‌باشد.

صدها میلیون دالر کمک مالی برای بهبود سطح نظامی اوکراین در بودجه فدرال سال ۲۰۱۹ تصویب شده‌بود.

دولت دونالد ترامپ دو بار به کنگره کشورش که بودجه را تصویب کرده‌بود، گفته‌بود که کمک‌های اوکراین به کی‌یف اعطا می‌شوند؛ یک‌بار در ماه فبروری و یک‌بار در ماه می.

در هیچ‌کدام از موارد کاخ سفید توضیحی در این باره که چرا اعطای کمک‌ها متوقف شده، ارائه نکرد.

مطالب مرتبط