کرونا؛ هشدار بوریس جانسون از بدتر شدن وضعیت در بریتانیا

بوریس جانسون؛ نخست‌وزیر بریتانیا که خود به ویروس کرونا آلوده شده گفته که وضعیت شیوع این ویروس در بریتانیا پیش از آن که بهبود پیدا کند، بدتر نیز خواهد شد.blank

او امروز یکشنبه، ۲۰ مارچ با ارسال نامه‌ای به خانه‌های تک‌تک شهروندان این کشور اعلام کرد که تعطیلی‌ها و فاصله‌گیری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا می‌تواند مدت زمان «قابل توجهی» به طول انجامد.

او که خود در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد در این نامه که به بیش از ۳۰ میلیون آدرس فرستاده شده گفته است که دولت بریتانیا در صورت لزوم مقررات سخت‌گیرانه‌تری را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

در بریتانیا اکنون بیش از هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و بوریس جانسون در نامه خود به شهروندان گفته است پیش ازاین‌که شرایط بهبود پیدا کند نخست بدتر خواهد شد.

بوریس جانسون در آغاز اعلام تعطیلی‌ها گفته بود که تعطیلی و قرنطینه به مدت سه هفته خواهد بود. برخی کارشناسان ارشد در بریتانیا به رسانه‌ها گفته‌اند که فاصله‌گیری اجتماعی در این کشور احتمالاً دو تا سه ماه دیگر هم باید ادامه پیدا کند.

شیوع کرونا در قاره اروپا از یک هفته به این سو رو به گسترش است و تا کنون هزاران نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. ایتالیان بیشترین قربانیان و آلمان کمترین قربانیان این ویرس را دارند.

مطالب مرتبط