طالبان پاکستان از احزاب مذهبی این کشور خواست علیه ارتش «جهاد» کنند

تحریک طالبان پاکستان از رهبران دو حزب مذهبی این کشور جماعت اسلامی و جمعیت علمای اسلام دعوت کرد که به آنها پیوسته و علیه ارتش پاکستان «جهاد» کنند.

blank

تحریک طالبان پاکستان روز دوشنبه (۲۳دلو) در خبرنامه خود از این دو حزب مذهبی پاکستان خواست تا راه «دموکراسی» را رها کنند و از آنها برای پیوستن به این گروه برای «جهاد» دعوت کرد.

این گروه شبه‌نظامی به مولانا فضل الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان و سراج الحق، رهبر جماعت اسلامی پاکستان گفته است که راه جمهوری را ترک کنند و در «مبارزه» با ارتش پاکستان با این گروه یک‌جا شوند.

جمعیت علما در انتخابات پارلمانی شکست خورده و بیشتر کرسی‌های آن بدست تحریک انصاف افتاده است.

گروه جماعت الاحرار تحریک طالبان پاکستان به رهبران این دو حزب توصیه کرد که «اگر واقعاً نظام اسلامی را می‌خواهند، راه جهاد را در پیش گیرند، نه از طریق انتخابات و جمهوری».

در این بیانیه مطبوعاتی تی‌تی‌پی آمده است که «در پاکستان، تمام قدرت در دست ارتش پاکستان است و هر چه بخواهد انجام می‌شود، انتخابات به صورت نمادین برگزار می‌شود».

این درخواست طالبان پاکستانی در حالی مطرح می‌شود که سراج الحق پس از ناکامی در انتخابات اخیر، کمیسیون انتخابات پاکستان را به «تقلب» متهم کرده و خواستار «استعفای» مقام‌های این کمیسیون شده است.

مولانا فضل الرحمان نیز از حزب جمعیت علمای اسلام در زادگاهش دره اسماعیل خان شکست خورد و تنها در بلوچستان و برخی مناطق دیگر پشتون‌نشین چهار کرسی در مجلس ملی به دست آورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *