پرواز هواپیماهای پاکستان در آسمان اروپا ممنوع شد

اتحادیه اروپا مجوز پروازهای شرکت هوایی پاکستان (PIA) به مقصد کشورهای اروپایی را برای شش ماه تعلیق کرد.blank

سازمان ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه، ۳۰ جون این تصمیم را گرفته و پروازها از مبدا پاکستان به کشورهای عضو این اتحادیه را تا شش ماه ممنوع کرده‌است.

پیش از این درپی ماجرای افشای خلبانان متقلب در شرکت هوایی پاکستان برخی از کشورها و شرکت‌های بین المللی نیز ادامه همکاری با خلبانان و مهندسان پرواز از پاکستان را تا اطلاع بعدی متوقف کرده بودند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که اتحادیه اروپا نیز به نظر می‌رسد در واکنش به تحولات اخیر، تصمیم به توقف تمام پروازهای شرکت پی.آی.ای گرفته باشد.

در همین حال سخنگوی سازمان هوانوردی پاکستان ضمن تایید دستور العمل سازمان ایمنی هوایی اروپا، گفته‌است که تمامی پروازهای شرکت ملی پاکستان از بامداد روز چهارشنبه به مقصد کشورهای اروپایی برای ۶ ماه لغو می‌شود.

این مقام پاکستانی افزود که شرکت هوایی پاکستان با طرف‌های اروپایی در تماس و درصدد پرداختن به نگرانی‌ها و ملاحظات آنان است.

پس از بروز شانزدهمین سانحه هوایی در پاکستان در ماه گذشته، مقام های این کشور تصمیم به اصلاحات مهم در عملکرد سازمان هوانوردی این کشور و همچنین بررسی سوابق خلبانان گرفتند؛ بحران جدیدی که از جمله علل آن به وجود ده‌ها نفر خلبان جعلی و غیرحرفه‌ای دراین سیستم بازمی گردد.

اقدام بی‌سابقه سازمان هوانوردی پاکستان درتعلیق خدمت ۲۶۲ خلبان از جمله ۱۴۱ تن از خلبانان شرکت هوایی پاکستان، برخی از شرکت‌های بزرگ هوایی بین المللی که خلبانان و مهندسین پرواز از پاکستان را به خدمت دارند، را نیز نگران ساخته‌است.

گفته می‌شود که شرکت‌های هوایی کویت، قطر، عمان و ویتنام نیز که ده‌ها خلبان پاکستانی و مهندسین پرواز از این کشور را به خدمت گرفته‌اند، فعالیت آنان را تا دریافت گزارش نهایی دولت پاکستان در تایید مدارک و گواهینامه‌های پرواز خلبانان و مهندسین پرواز پاکستانی، تعلیق کرده‌اند.

مطالب مرتبط