نتایج نهایی انتخابات پاکستان؛ نامزدهای مورد حمایت عمران خان در صدر

پس از چند روز تنش‌ انتخاباتی در پاکستان، کمیته انتخابات این کشور نتایج نهایی انتخابات پارلمانی  را اعلام کرد و براساس آن نامزدهای «مستقل» وابسته به عمران خان موفق شدند ۱۰۱ کرسی پارلمان را از آن خود کنند.

blank

کمیته انتخابات پاکستان، امروز یک‌شنبه، ۲۲ دلو نتایج نهایی انتخابات پارلمانی پاکستان را که سه روز پیش برگزار شده بود اعلام کرد.

بر اساس اعلام این کمیته نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست‌وزیر پیشین پاکستان موفق شدند ۱۰۱ کرسی را در پارلمان جدید پاکستان از آن خود کنند.

حزب «مسلم لیگ پاکستان» به ریاست نواز شریف؛ نخست‌وزیر پیشین نیز با کسب ۷۵ کرسی در جایگاه دوم قرار گرفت و حزب «مردم پاکستان» به رهبری بلاول بوتو زرداری؛ فرزند بی‌نظیر بوتو نیز توانست ۵۴ کرسی را کسب کند و به این ترتیب در جایگاه سوم قرار بگیرد.

این برای نخستین بار در تاریخ سیاسی پاکستان است که نمایندگان مستقل که بیش‌تر آنان مورد حمایت عمران خان هستند می‌توانند بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود کنند.

بر اساس قانون انتخابات پاکستان، اگر هیچ حزبی موفق به کسب اکثریت آرای رأی دهندگان نشود، حزب پیروز (با بیشترین کرسی) باید ائتلاف تشکیل بدهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *