قمی: نشست منطقه‌ای به هدف همکاری با طالبان برگزار شد

حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده‌ ویژه رییس جمهور ایران در کابل اعلام کرده که نشست منطقه‌ای اخیر در کابل به هدف همکاری با طالبان برگزار شده بود.

blank

حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده‌ ویژه رییس جمهور ایران در کابل، این اظهارات را امروز یک‌شنبه، ۲۲ دلو در مراسمی که با عنوان «چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران» در سفارت آن کشور در کابل برگزار شده بود، مطرح کرده است.

او همچنین گفته: «در واقع هدف اولیه تشکیل گروه تماس همکاری با [طالبان] در کمک با آن‌ها به ثبات امنیتی – سیاسی و بهبود وضعیت اقتصادی و زمینه آغاز سازندگی و ابتکارات منطقه‌ای است.»

قمی افزوده: «این ابتکار بخشی از تلاش‌های ایران در چارچوب مشارکت با سایر همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه برای جستجوی سازگار اجرایی به‌منظور ایجاد شرایط بهتر برای مردم این کشور است.»

این در حالی است که وزارت خارجه طالبان در ۹ دلو میزبان یک نشست منطقه‌ای با اشتراک نمایندگان چین، روسیه، ایران و پاکستان با عنوان «ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای» بود.

در آن نشست وزارت خارجه طالبان گفت که جهان نباید برای این گروه نسخه‌پیچی کند و باید به سیاست برد-برد فکر کند.

در همین حال، حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده‌ ویژه رییس جمهور ایران در کابل پیش از برگزاری این نشست بر «حکمرانی بدون تبعیض در داخل» و «حسن همجواری و همزیستی با همسایگان» افغانستان تاکید کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *