ناتو: افزایش خشونت از سوی طالبان قابل قبول نیست

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان می‌گوید که افزایش خشونت از سوی طالبان قابل قبول نیست و این گروه باید خشونت‌ها را کاهش دهد.blank

استفانو پونتیکورو این موضوع را امروز سه‌شنبه، ۲۵ سنبله در دیدار با امرالله صالح؛ معاون اول رییس جمهور بیان کرده و افزوده که طالبان باید تعهد خود را برای حل بحران افغانستان از طریق سیاسی نشان دهند.

او در توییتی نوشته‌است که در این دیدار درباره روند صلح از جمله سطح بالا و «غیرقابل پذیرش خشونت‌ها» توسط طالبان گفتگو شده‌است.

پونتیکورو نوشته‌است: «طالبان باید همین حالا خشونت‌ها را کاهش دهند و تعهد شان را برای حل بحران افغانستان از طریق سیاسی نشان دهند.»

وی در این دیدار همچنین بر ضرورت موضع متحد طرفداران نظام جمهوری در مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده‌است.

نماینده غیرنظامی ناتو افزوده‌است که عدم اتحاد تنها طالبان را قوی‌تر می‌کند و اکنون زمان آن رسیده تا همه تلاش‌ها برای حمایت از صلح باعزت برای همه و نیز حفظ دستاوردهای ۱۹ سال گذشته منسجم شود.

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان درحالی از طالبان خواسته است که سطح خشونت‌ها را کاهش دهند که روز شنبه این هفته مذاکرات بین‌الافغانی صلح در دوحه افتتاح شد.

با آن که قرار است گفتگوهای رسمی میان دو طرف ناوقت امروز آغاز شود، افزایش خشونت و حملات طالبان در نقاط مختلف کشور، نگرانی‌هایی را در پی داشته‌است.

مطالب مرتبط