درگیری مرزی ارمنستان و آذربایجان؛ دست‌کم ۱۶ نفر کشته شدند

شمار قربانیان درگیری‌های روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر (۶ میزان) میان آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه کوهستانی قره‌باغ به دست‌کم ۱۶ نفر رسید.blankبه نقل از یورو نیوز، آرتور سرکیسیان، معاون رئیس ارتش قره‌باغ ضمن اعلام این خبر افزود که این درگیری‌ها که پس از دو ماه توقف دوباره از سر گرفته شده، بیش از ۱۰۰ زخمی نیز برجای گذاشته است.

هنوز مشخص نیست که آیا این آمار تنها مربوط به تلفات نظامیان است یا آمار غیرنظامیان کشته و زخمی شده را نیز دربر می‌گیرد. پیش از این سازمان‌های مدافع حقوق بشر فعال در منطقه، از کشته شدن یک زن و یک کودک در اثر گلوله باران‌های آذربایجان خبر داده بودند.

تلفات آذربایجان

رئیس جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که ارتش کشورش متحمل تلفاتی شده است.

الهام علی‌اف ضمن اعلام حکومت نظامی در برخی مناطق آذربایجان و وضع مقررات منع رفت و آمد در شهرهای بزرگ، در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد: «در پی بمباران‌های ارمنستان، در میان نیروهای آذربایجان و مردم غیرنظامی تلفاتی دیده شده است.» او جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد و تنها ادعا کرد که در مقابل «بسیاری از واحدها و تجهیزات نظامی دشمن منهدم شده است.»

برخی منابع اعلام کرده‌اند که دست‌کم ۵ عضو یک خانواده در آذربایجان کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

علاوه بر تلفات جانی، شوشان استپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان نیز ادعا کرد در این روز «طرف ارمنی» دو هلی‌کوپتر آذربایجان را سرنگون کرده و سه تانک آنها نیز مورد اصابت آتش توپخانه ارمنستان قرار گرفته است. این ادعاها از سوی وزیر دفاع آذربایجان رد شد.

آذربایجان نیز اعلام کرد که دست‌کم در ۱۲ نقطه، تاسیسات دفاع هوایی ارمنستان را نابود کرده است.

مطالب مرتبط