پاپ فرانسیس درخواست پمپئو برای ملاقات را رد کرد

مقام‌های واتیکان اعلام کردند که درخواست مایک پمپئو؛ وزیر امور خارجه امریکا برای دیدار حضوری با پاپ فرانسیس؛ رهبر کاتولیک‌های جهان از سوی وی رد شده‌است.blank

وزیر امور خارجه امریکا در نوبت‌های مختلف از نوع مناسبات واتیکان با چین انتقاد کرده و به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئولان واتیکان اکنون مایک پمپئو را در این رابطه به تلاش برای «کشاندن پای کلیسای کاتولیک به کشکمش‌های انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا» متهم می‌کنند.

آقای پمپئو با انتشار یک مقاله و در مجموعه‌‌ای از توئیت‌ها، کلیسای کاتولیک را متهم کرده است که با تمدید توافقش با چین در مورد تعیین اسقف‌ها، «اقتدار اخلاقی» خود را در معرض خطر قرار داده است.

پومپئو که روز چهارشنبه در روم بود و قرار بود روز پنج‌شنبه با مقامات واتیکان ملاقات کند، در مراسمی که به میزبانی سفارت امریکا در اماکن اصلی مذهبی واتیکان برگزار شد، بار دیگر سابقه آزادی مذهبی در چین را نکوهید.

به نوشته رویترز، دو مقام ارشد امور خارجه واتیکان، کاردینال پیترو پارولین و اسقف اعظم پل گالاگر، گفتند که پاپ فرانسیس درخواست پمپئو را رد کرده است؛ زیرا پاپ در آستانه برگزار انتخابات در کشورها از ملاقات با سیاستمداران خودداری می‌کند.

مطالب مرتبط