ترامپ مشاور پیشین خود و ۷۲ نفر دیگر را عفو کرد

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور امریکا، روز چهارشنبه، ۱ دلو در آخرین ساعاتی از اقامت خود در کاخ سفید ۷۳ نفر از جمله استیو بنن، مشاور ارشد پیشین خود را مورد عفو قرار داد.blank

خبرگزاری رویترز نوشته است ترامپ که امروز چهارشنبه کاخ سفید را همزمان با مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری بعدی امریکا ترک می کند به عنوان بخشی از فرمان های عفو و تخفیف مجازات اقدام به عفو استیو بنن کرد اما از عفو خود، اعضای خانواده اش یا رودی جولیانی وکیلش خودداری کرد.
رویترز به نقل از یک منبع آگاه گفته است که مقام های کاخ سفید معتقدند ترامپ نباید خود یا اعضای خانواده اش را عفو کند؛ زیرا این طور به نظر خواهد رسید که آنها مجرم هستند.

بنن؛ مشاور ارشد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶میلادی بود که سال گذشته به دلیل اختلاس از حامیان خود رئیس جمهور درتلاش برای جمع آوری پول برای ساخت دیوار مرزی مکزیک- امریکا متهم شناخته شد اما او خود را بی گناه دانست.

کاخ سفید گفته است که بنن رهبری مهم در جنبش محافظه کار بوده و به ذکاوت سیاسی شهرت دارد.

مقام های کاخ سفید به ترامپ توصیه کرده بودند بنن را عفو نکند. یک مقام آگاه از این امر گفته است که به تازگی ترامپ و بنن همزمان با تلاش ترامپ برای جلب حمایت از ادعاهای ثابت نشده خود درباره تقلب در انتخابات روابط خود را از سر گرفتند.

به عنوان بخشی از بیش از ۱۴۰ دستور عفو و بخشایش ترامپ همچنین الیوت برویدی حامی مالی کمپین هایش را عفو کرد. برویدی سال گذشته به نقض قوانین لابی گری خارجی متهم شده بود.

ترامپ همپنین کوام کیلپاتریک؛ شهردار سابق دیترویت را هم که دوره مجازات حبس ۲۸ ساله اش را به اتهام فساد می گذراند، عفو کرد.

جولیانی وکیل ترامپ نقش پیشتازی را در تلاش های ناموفق ترامپ برای تغییر در نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ایفا کرد اما متهم به ارتکاب جرم نشده است اما تحقیقات درباره فعالیت های او در اوکراین ادامه دارد.

ترامپ هفته گذشته به اتهام تحریک هوادارانش به حمله به کنگره امریکا در مجلس نمایندگان این کشور که بیشتر اعضای آن را دموکرات ها تشکیل می دهند استیضاح شد. محکمه سنا می تواند در صورت برگزاری و محکوم شدن او مانع رقابت او در انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا شود.

یکی دیگر از افرادی که دونالد ترامپ روز چهارشنبه مورد عفو قرار داد لیل وِین؛ خواننده رپ است که با اتهام مالکیت غیرقانونی اسلحه و ده سال زندان روبه‌رو بود
دونالد ترامپ در اوایل ماه جدی نیز ۱۵ نفر دیگر از جمله دو عضو جمهوری‌خواه کنگره و حامی سرسخت خود را عفو کرده بود.

مطالب مرتبط