رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر ایران دیدار کرد

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که رهبر این کشور در دیدار با اسماعیل هنیه؛ رییس دفتر سیاسی حماس بار دیگر بر حمایت کشورش از فلسطین تاکید کرده است.

blank

آیت‌الله علی خامنه‌ای؛ رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با اسماعیل هنیه؛ رییس دفتر سیاسی حماس در قطر تاکید کرد که تهران در حمایت از فلسطین تردید نخواهد کرد.

بربنیاد گزارش ایرنا، آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار از آنچه که «ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه» خوانده، تمجید کرده است.

اسماعیل هنیه نیز در این دیدار از حمایت‌های «دولت ایران از قضیه فلسطین به‌ویژه مردم غزه» سپاس‌گزاری کرده است.

هنیه که یک روز پس از صدور قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه راهی تهران شد، با وزیر خارجه ایران نیز دیدار و گفتگو کرده است.

این مقام ارشد حماس در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایران در تهران گفت که قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل نشان‌دهنده «انزوای بی‌سابقه» رژیم اسراییل است و امریکا «هم اراده و توان تحمیل خواست خود بر جامعه جهانی را ندارد.»

این قطعنامه ۱۴ رأی موافق داشت و امریکا رأی ممتنع داد.

تصویب این قطعنامه خشم بنیامین نتانیاهو را برانگیخت و او سفر برنامه‌ریزی شده هیات اسراییلی به واشنگتن را لغو کرد.

قرار بود هیأت اسرایيلی برنامه ارتش این رژیم را برای خارج کردن غیرنظامیان پیش از حمله زمینی به رفح، با امریکا در میان بگذارد.

با این حال، یواف گالانت؛ وزیر دفاع رژیم اسراییل که به منظور دریافت تسلیحات بیشتر به واشنگتن سفر کرده وعده داده که تنش‌های کنونی میان واشنگتن و تل‌آویو را کاهش دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *