ترکیه هرگونه همکاری نظامی با رژیم اسراییل را انکار کرد

وزارت دفاع ترکیه ادعا کرده است که این کشور هیچ‌گونه همکاری نظامی با رژیم اسراییل ندارد.

blank

وزارت دفاع ترکیه، سه‌شنبه‌شب، ۷ حمل اعلام کرد که انقره هیچ‌گونه فعالیت و همکاری مشترک در زمینه آموزش و صنایع نظامی با رژیم اسراییل ندارد.

این وزارت در بیانیه‌ای گفت که ترکیه «همیشه» در کنار فلسطینی‌ها ایستاده است و نمی‌تواند در هیچ اقدامی که به آنان آسیب برساند، شرکت کند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین تاکید کرده است که صنایع دفاعی این کشور هیچ‌گونه فعالیتی در حوزه همکاری با رژیم اسراییل در زمینه صنایع نظامی ندارد.

براساس گزارش خبرگزاری اناتولی، پیشتر رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه گفته بود که بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل با جنایات در غزه نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به‌عنوان «نازی‌های عصر» ثبت کرده است.

اردوغان همچنین به تاریخ ۴ مارچ و پس از نشست هیأت دولت این کشور در انقره گفته بود که مشخص است چه کسانی از کشتار مردم غزه حمایت می‌کنند و چه کسانی زمینه این کشتار را فراهم کرده‌اند.

او در آن زمان تاکید کرده بود که کشورش به انجام هر کاری که بتواند برای حل بحران غزه کمک کند، ادامه خواهد داد.

این در حالی است که پیش از حمله رژیم اسراییل بر غزه در ۷ اکتوبر گذشته، گزارش‌هایی در مورد همکاری نظامی انقره با تل‌آویو منتشر شده بود. این حمله روابط انقره با تل‌آویو را خدشه‌دار کرده است.

با این حال، ترکیه همچنان به روابط سیاسی و اقتصادی خود با اسراییل ادامه داده و حتی گفته می‌شود که پس از آغاز نسل‌کشی رژیم اسراییل در غزه، روابط تجاری ترکیه و اسرائیل ۳۵ درصد رشد داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *