شرکت هواپیمایی «یونایتد» بویینگ ۷۷۷ را زمینگیر کرد

شرکت هواپیمایی امریکایی یونایتد در پی مشکلات فنی که روز یکشنبه برای یکی از پروازهای آن پیش آمد، اعلام کرد که برنامه پرواز تمام هواپیماهای بویینگ ۷۷۷ خود را متوقف کرده است.blankپرواز شماره ۳۲۸ شرکت یونایتد به خاطر نقص در یکی از ماشین‌های خود ناگزیر به نشست اضطراری در میدان‌هوایی دنور شد. این پرواز با یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ سری پی‌دبلیو۴۰۰۰ انجام گرفت.

به دنبال این رخداد اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده نیز دستور به بررسی موتورهای هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ داد. این اداره در اطلاعیه خود عنوان کرده که برای این منظور باید هواپیماهای مورداشاره به طور موقت از خدمات خارج شوند.

شرکت یونایتد ۲۴ فروند از این نوع هواپیما را در اختیار دارد و تاکید داشته که در حال گفت‌وگو با اداره هوانوردی فدرال امریکا است تا مشخص شود آیا این هواپیماها از نظر ایمنی استاندارد هستند یا خیر.

حادثه شنبه، ۲۰ فبروری، اندکی پس از ساعت ۱:۰۰ به وقت محلی روی داد.

پولیس در شهر برومفیلد تصاویری را منتشر کرد که به نظر می رسید بخش پیشروی موتور هواپیما باشد که در باغچه جلوی یک خانه افتاده است.

مسافران هواپیما صدای “انفجاری بزرگ” پس از بلند شدن هواپیما را شنیدند که یکی از مسافران این پرواز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که پیلوت در حال اعلان معمول شروع پرواز بود که انفجار شدیدی رخ داد.

دیوید دلوسیا گفته بود: «هواپیما به شدت شروع به لرزیدن کرد، ما ارتفاع خود را از دست دادیم و شروع کردیم به پایین آمدن.»

آقای دلوسیا گفته بود که او و همسرش کیف پول‌هایشان را در جیب‌های خود گذاشتند «تا در صورت سقوط هواپیما، هویتشان قابل شناسایی باشد.»

مطالب مرتبط