گمارش یک هفته‌ای در وزارت داخله؛ شیرزاد برکنار، سالنگی دوبار معاون اول شد

هارون‌الرشید شیرزاد که یک هفته قبل به‌ جای محمد ایوب سالنگی به‌عنوان معاون اول وزارت داخله معرفی شده بود، از این سمت برکنارشده و آقای سالنگی دوباره به وظیفه‌اش برگشته است.blankوزارت داخله امروز (یک‌شنبه، ۳۰ جوزا) در خبرنامه‌ای گفت که محمد ایوب سالنگی؛ معاون اول این وزارت که از سه هفته این‌سو در بستر بیماری به سر می‌برد، پس از صحت‌یابی، دوباره به کاراش آغاز کرده است.

این در حالی است که دقیقا یک هفته قبل، هارون الرشید شیرزاد، به جای سالنگی به‌حیث معاون اول وزارت امور داخله، طی مراسمی معرفی و آغاز به کار کرده بود.

وزارت داخله روز یک شنبه هفته گذشته (۲۴جوزا) در خبرنامه‌ای گفته بود که بر اساس پیشنهاد این وزارت و حکم ریاست جمهوری، هارون الرشید شیرزاد به‌حیث معاون اول وزارت امور داخله تعیین شده است.blankگفتنی است که در اوج ناامنی و جنگ، برای وزارت امور داخله، سرپرست و چهار معین تازه تعیین و معرفی شدند.

عبدالرحمن رحمن به ‌عنوان معین ارشد امور امنیتی، وحیدالله کلیمزی به ‌عنوان معین مبارزه علیه مواد مخدر، محمدفرید افضلی به‌ عنوان معین تعلیمات و پرسونل و نقیب‌الله به ‌عنوان معین پالیسی و استراتژی وزارت امور داخله معرفی و آغاز به کار کردند.

دیروز نیز عبدالستار میرزکوال به جای حیات‌الله حیات، به ‌عنوان سرپرست وزارت داخله معرفی شد.

همچنین بسم‌الله محمدی، به ‌عنوان سرپرست وزارت دفاع و ولی‌محمد احمدزی، به عنوان رییس ارتش تعیین شده‌اند.

تغییرات در وزارت‌های داخله و دفاع در حالی رخ می‌دهد که جنگ در کشور تشدید شده و طالبان مدعی هستند که بیش از ۴۰ ولسوالی را تصرف کرده‌اند.

سیر سقوط‌ها به گونه‌ای تسریع شده که روزانه چندین ولسوالی به دست طالبان می‌افتد. در شماری از موارد، نیروهای امنیتی به طور پرسش‌برانگیزی بدون هیچ‌گونه مقاومت، ولسوالی‌ها و پایگاه‌های نظامی را با تجهیزات کامل در اختیار طالبان قرار می‌دهند.

مطالب مرتبط