کمیسیون حقوق بشر: کمبود امکانات و اکسیجن در شفاخانه‌ها نگران‌کننده است

کمیسیون مستقل حقوق بشر کمبود امکانات و اکسیجن در شفاخانه‌ها برای رسیدگی به بیماران کرونایی را یک مشکل جدی عنوان کرده می‌گوید که با توجه به افزایش شمار قربانیان و مبتلایان کرونا در کشور کمبود اکسیجن و نبود امکانات کافی در شفاخانه‌ها برای رسیدگی به بیماران نگران‌کننده است.blankاین نهاد امروز سه‌شنبه، ۱ سرطان در اعلامیه‌ای گفته‌است که دسترسی به خدمات صحی حق تمام شهروندان است، به همین دلیل نیاز است نهادهای مرتبط دولتی به ویژه وزارت صحت عامه از امکانات موجود به گونه مؤثر استفاده کنند.

کمیسیون حقوق بشر افزوده‌است که به علت جنگ، فقر، بیکاری و سایر مشکلات موجود در کشور نیاز است برای مبارزه جدی با ویروس کرونا همکاری وسیع میان نهادهای دولتی و مردم موجود باشد.

این نهاد در حالی که کمبود اکسیجن و امکانات در شفاخانه‌ها را یک معضل جدی در شرایط کنونی عنوان کرده،‌ افزوده است که برای پیش‌گیری از گسترش ویروس کرونا تدابیر احتیاطی خوبی در زندان‌ها روی دست گرفته شده است./

این نهاد همچنین از مردم خواسته است که برای جلوگیری از اشاعه بیشتر ویروس کرونا توصیه‌های صحی را مراعات کرده و این ویروس را جدی بگیرند.

این در حالی‌ است که شماری مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا در هفته‌های اخیر بیش از هر زمان دیگر افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار وزارت صحت عامه که روز دوشنبه، ۳۱ جوزا منتشر شد، در ۲۴ ساعت ۷۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته و یک هزار ۸۴۷ نفر دیگر به این بیماری متبلا شده‌اند.

پیش از این وحید مجروح؛ سرپرست وزارت صحت عامه گفته بود که پیک موج سوم کرونا ۷- ۱۰ برابر موج‌های اول و دوم کرونا خطرناک است.

سرپرست وزارت صحت عامه از مردم خواست تا کرونا را جدی بگیرند و دستورهای صحی را نیز مراعات کنند.

مطالب مرتبط