گزارش‌های ضد و نقیض از برافراشته‌شدن پرچم داعش در دو ولسوالی جوزجان

منابع در ولایت جوزجان از برافراشته‌شدن پرچم داعش در شهر آقچه؛ مرکز ولسوالی آقچه این ولایت خبر می‌دهند. همزمان از ولسوالی منجیگک جوزجان نیز رویداد مشابهی گزارش شده‌است.blank

یک عضو جامعه مدنی جوزجان به شرط فاش‌نشدن نام‌اش به رادیو آزادی گفته‌است که افراد وابسته به داعش از دو روز به این‌سو پرچم سیاه‌شان را بر بالاحصار شهر آقچه و قرارگاه منسوب به «آق‌محمد قوماندان» برافراشته بودند. این منطقه در مرکز شهر آقچه موقعیت دارد.

او افزوده که طالبان بیرق داعش را صبح امروز یکشنبه (۲۵ میزان) پایین آورده و به باشندگان محلی هشدار داده‌اند که در صورت مشاهده افراد مسلح مشکوک به آن‌ها اطلاع دهند؛ در غیر آن خود مجازات خواهند شد.

همزمان گزارش‌های مشابهی از ولسوالی منجیگک جوزجان نیز رسیده‌است. طالبان تاکنون به گونه رسمی در این باره چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که روز جمعه ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهوری روسیه از پناه‌گرفتن هزاران تروریست از جمله اعضای داعش و القاعده در شمال افغانستان خبر داد.

او افزود که این افراد قصد دارند از طریق شمال افغانستان به کشورهای آسیای میانه در همسایگی روسیه نفوذ کنند. دولت طالبان اما اعلام کرد که توانایی سرکوب داعش را دارد و کشورهای منطقه نباید نگران باشند.

حملات داعش پس از تسلط طالبان بر افغانستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌است. این گروه اخیرا مسئولیت دو حمله انتحاری بر نمازگزاران شیعه در قندوز و قندهار را بر عهده گرفت که در آن صدها نفر کشته و زخمی شدند.

مطالب مرتبط