اعتصاب تاجران و صنعت کاران نسبت به انحصار موترهای باربری توسط طالبان

مسئولان اتحادیه‌ تاجران و صنعت‌کاران ملی افغانستان، در یک گردهمایی اعتراضی در کابل، می‌گویند که به دلیل ایجاد کمیسیونی از سوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی برای انحصار موترهای باربری، از فردا در سراسر افغانستان اعتصاب کاری خواهند کرد.

blank

سردارخان زدران، رییس این اتحادیه، امروز (شنبه، ۲۱ دلو) می‌گوید که ایجاد کمیسیون برای تنظیم فعالیت موترهای باربری، تصمیمی یک‌جانبه از سوی حکومت است.

او می‌افزاید: «ایجاد کمیسیون برای تنظیم موترهای باربری، فیصله‌ای یک‌طرفه است. صنعت‌کاران و تاجران حضور نداشته اند و تاجران و صنعت‌کاران از انحصار موترهای باربری و روند نوبت‌دهی موترها ناراضی هستند. ما به خاطر رسیدگی به مشکلات ما، از فردا اعتصاب کاری می‌کنیم.»

مسئولان شماری از شرکت‌های تجارتی، نبود تضمین از انتقال اموال تاجران، نبود موترهای معیاری برای انتقال اموال تاجران، بلندرفتن کرایه‌ موترهای باربری و کاهش صادرات و واردات را، از مهم‌ترین پیامدهای ایجاد این کمیسیون عنوان می‌کنند.

در همین حال، مسئولان در وزارت ترانسپورت و هوانودری، می‌گویند که در ولایت‌های بزرگ برای موترهای باربری ترمینال ایجاد شده است که ازدحام ترافیکی را کاهش دهد.

 امام‌الدین احمدی، سخنگوی این وزرات، می‌گوید که پیش از این بی‌نوبتی می‌شد و هم‌اکنون روند نوبت‌دهی فعال شده است. «روند نوبت‌دهی موترهای باربری فعال شده و تاجران تأیید کرده اند و رهبر طالبان برای ایجاد این کمیسیون فرمان داده است.»

گفتنی است که از ایجاد این کمیسیون بیش از یک ماه‌ونیم می‌گذرد و در این مدت تاجران در واکنش به آن، نشست‌های اعتراضی‌ را در قندهار، هرات و کابل برگزار کرده اند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *