کرزی و وست درباره ثبات در افغانستان گفتگو کردند

حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین و توماس وست؛ نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در مورد ثبات در افغانستان گفتگو کرده و تفاهم بین‌الافغانی برای صلح و ثبات دایمی کشور را ضروری دانستند.

blank

حامد کرزی؛ رییس‌ جمهور پیشین کشور و توماس وست، نماینده‌ ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان، در یک گفتگوی ویدیویی، روز جمعه، ۲۴ سنبله بر ضرورت «گفتگوی بین‌الافغانی» برای رسیدن به صلح و ثبات دایمی در افغانستان تأکید کرده‌اند.

آقای کرزی از این گفتگویش با آقای وست خبر داده و گفته است که دوطرف ابراز امیدواری کرده‌اند که زمینه‌ چنین تفاهمی به زودی فراهم شود.

او افزوده است که در این گفتگو در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان نیز بحث شده و کمک‌های لازم به کشاورزان در زمینه‌ آبیاری و معیشت بدیل، ضروری و مهم شمرده شد.

رییس جمهور پیشین کشور گفته که در این گفتگو همچنین بر اهمیت آموزش دختران و پسران برای رشد اقتصادی و آینده‌ روشن افغانستان تأکید شد.

آقای کرزی گفته که از امریکا خواسته است که برای فراهم‌سازی زمینه‌ تحصیل برای جوانان افغانستان همکاری کند.

این در حالی است که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، دختران بالاتر از صنف ششم از رفتن به مکتب محروم شده و این گروه دروازه‌‌های دانشگاه‌ها را نیز به روی دانشجویان دختر مسدود کرده‌است.

آقای کرزی یکی از منتقدان این تصمیم طالبان است و تاکنون بارها از این گروه خواسته است که به دختران اجازه‌ آموزش را بدهد.

مطالب مرتبط