توزیع کمک‌ به بیش‌ از ۲۱ هزار خانواده در ۵ ولایت

مقام‌های محلی طالبان از توزیع کمک‎‌های نقدی و غیرنقدی برنامه جهانی غذا و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به ۲۱ هزار ۱۰۶ خانواده در سمنگان، جوزجان، لغمان، هرات و پکتیکا خبر می‌دهند.

داملا امان‌الله طلحه؛ رییس مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان در جوزجان اعلام کرده که به ۱۷۲۳ خانواده بی‌جاشده داخلی ولسوالی‌های مردیان، قوش‌تپه و درزاب این ولایت به حمایت مالی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان  کمک‌های نقدی توزیع شده است.

او هچنین گفته که به ۱۱۳۲ خانواده که سهم هر خانواده مبلغ ۱۸ هزار و ۷۰۰ افغانی و به ۵۹۱ خانواده که سهم هر خانواده مبلغ ۱۳۷۰۰ افغانی می‌شود، به‌منظور خرید البسه زمستانی و مواد سوختی پول نقد توزیع شده است.

در همین حال، مقام‌های ریاست احیاء و انکشاف دهات طالبان در سمنگان نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته که روز گذشته به ۹۰۹۷ خانواده در مربوطات شهر ایبک، مرکز این ولایت کمک‌های مواد خوراکی برنامه جهانی غذا به همکاری تخنیکی موسسه تقویت اجتماعی ASIO توزیع شده است.

او افزوده است که کمک‌ها شامل آرد، روغن، نمک، دال‌نخود و غذای مقوی برای کودکان می‌شود.

از سوی دیگر، محمدطاهر زرکمر؛ رییس احیاء و انکشاف دهات طالبان در لغمان از توزیع کمک‌‎های نقدی و غیرنقدی برای نزدیک به ۶ هزار خانواده در این ولایت خبر می‌دهد.

به گفته او، برنامه جهانی غذا به ۵۷۸۰ خانواده کمک کرده که به هر خانواده مبلغ ۳۲۰۰ افغانی پول نقد و به ۴۰۰ خانواده کالای زمستانی، بخاری و بالون گاز توزیع کرده است.

در همین حال، مسئولان محلی در ریاست انکشاف دهات طالبان در هرات نیز می‌گویند که به ۳۹۹۶ خانواده نیازمند در ولسوالی‌های کشک کهنه و زیرکوه این ولایت از سوی برنامه جهانی غذا  شامل شش قلم مواد خوراکی توزیع شده است.

در همین حال، به نقل از مسئولان ریاست انکشاف دهات طالبان در پکتیکا برنامه جهانی غذا به ۵۱۰ خانواده پول نقد کمک کرده است که به هر خانواده نیازمند مبلغ ۳۲۰۰ افغانی توزیع شده است.

این در حالی است که نهادهای امدادرسان بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش فقر به هزارها خانواده نیازمند کمک‌های نقدی و غیرنقدی را در ولایت‌های مختلف توزیع کرده است.

مطالب مرتبط