رقیب ترامپ از کارزار انتخابی کنار رفت

ران دوسنتس؛ رقیب دونالد ترامپ؛ رییس‌ جمهور پیشین و نامزد پیشتار ریاست جمهوری امریکا از کارزار انتخاباتی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه خارج شد.

ران دوسنتس، رقیب دونالد ترامپ از کارزار انتخاباتی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه امریکا خارج شد؛ اما اکنون نیکی هیلی؛ سفیر سابق امریکا در سازمان ملل متحد رقیب اصلی آقای ترامپ در رقابت‌های برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود.

ران دوسنتس که برای مدت‌ها، نفر دوم در فهرست نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی آمریکا بود اعلام کرده است که به کارزار خود را برای نامزدی رسمی این حزب پایان می‌دهد.

آقای دوسنتس با اعلام این خبر در یک ویدیوی کوتاه گفته است که در انتخابات پیش رو از دونالد ترامپ؛ رئیس جمهوری سابق آمریکا حمایت خواهد کرد.

فرماندار فلوریدا گفته است که راه روشنی برای پیروزی نهایی در نامزدی رسمی حزب نداشته است.

این در حالی است که نیکی هیلی؛ سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد در حال حاضر به رقیب اصلی آقای ترامپ در رقابت‌های برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه تبدیل خواهد شد.

فرماندار فلوریدا ضمن اذعان به اختلاف‌هایی که با دونالد ترامپ دارد تاکید کرد رییس جمهوری سابق امریکا انتخاب بسیار بهتری از جو بایدن؛ رییس جمهوری فعلی این کشور است و افزود: «روشن است. من تعهد کرده‌ام که از نامزد حزب جمهوری‌خواه حمایت کنم و همین کار را خواهم کرد.»

در همین حال، او رقیب دیگرش نیکی هیلی را از انتقاد بی‌نصیب نگذاشت و او را یک عضو قدیمی جمهوری‌خواه خواند که تنها «بسته‌بندی»‌اش تغییر کرده است.

خانم هیلی که سابقه فرمانداری و نمایندگی امریکا در سازمان ملل متحد را در کارنامه خود دارد در پاسخ به آقای دوسنتس گفته است که او «تنها کسی است» که می‌تواند جو بایدن را شکست دهد.

خانم هیلی در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به خود و رقیب دیگرش دونالد ترامپ گفت: «تنها دو نفر در این کارزار هستند. این همان چیزی است که به دنبالش بودیم و به راه‌مان ادامه می‌دهیم.»

آقای دوسنتس در رقابت‌های ایالت آیووا با ۲۱٪ آرا با فاصله کمی از خانم هیلی که ۱۹٪ آرا را کسب کرده بود، پیش بود. دونالد ترامپ در این رقابت‌ها ۵۱٪ رای آورد.

خروج فرماندار فلوریدا از انتخابات او را از دردسر تحمل شکست در رقابت‌های نیوهمشایر نجات خواهد داد. با این‌همه یکی از افراد نزدیک به برنامه‌های او در این ایالت کاملا از تصمیم ناگهانی آقای دوسنتس برای خروج از رقابت‌ها شگفت زده شده است. او به بی‌بی‌سی گفت که کارزار آقای دوسنتس همین روز شنبه برنامه‌های او را برای شب انتخابات در نیوهمشایر نهایی کرده بود.

کریس آگر؛ دبیر کمیته حزب جمهوری‌خواه در نیوهمشایر به بی‌بی‌سی گفته که رقابت‌ها حالا به مرحله یک به یک نیکی هیلی و دونالد ترامپ تبدیل شده است.

مطالب مرتبط