امریکا و انگلیس بر مواضع انصارالله یمن را حمله کردند

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که با نیروهای بریتانیایی حملات هوایی مشترکی را به ۸ هدف در مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن انجام داده است.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که دوشنبه‌شب، دوم دلو، مواضع انصارالله یمن را هدف قرار داده است. سنتکام همچنین گفته که استرالیا، بحرین، کانادا و هالند نیز از این حملات حمایت کرده‌اند.

سنتکام افزوده است که این حملات به‌عنوان بخشی از تلاش‌های بین‌المللی جاری برای پاسخ به افزایش فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و غیرقانونی انصارالله در منطقه، حوالی ۱۱ شب گذشته به وقت محلی انجام شده است.

به‌گفته‌ سنتکام، در این حملات سامانه‌ها و پرتابگرهای موشکی، سامانه‌های پدافند هوایی، رادارها و تأسیسات انبار تسلیحات انصارالله هدف قرار گرفته‌اند.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته است که هدف از حمله علیه انصارالله، کاهش توانایی آن‌ها برای حمله به کشتی‌های امریکا و بریتانیا و همچنین کشتی‌های تجاری بین‌المللی در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن است.

حملات شب گذشته چندمین حمله علیه انصارالله در یمن است که توسط امریکا و بریتانیا انجام شده است.

این در حالی است که انصارالله یمن در واکنش به حمله‌ اسراییل به غزه و در حمایت از فلسطین، کشتی‌ها را در دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهپادی قرار می‌دهند.

امریکا و بریتانیا پس از هشدارهای متعدد، اولین‌بار در ۲۱ ماه جاری خورشیدی حملاتی را بر مواضع این گروه در شهرهای مختلف یمن انجام دادند.

مطالب مرتبط