ملا یعقوب: فشارهای سیاسی بر ما تاثیر ندارد

در واکنش بر تاکید فعالان حقوق زن، مقام‌های کشورها و شهروندان مبنی بر لزوم فشارهای سیاسی جامعه جهانی به خاطر ایجاد یک دولت فراگیر و حذف محدودیت‌های گسترده طالبان بر مردم به خصوص زنان در افغانستان، ملا یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع طالبان می‌گوید که فشار سیاسی هیچ تاثیری بر نظام آن‌ها نخواهد داشت.

blank

ملا یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع طالبان، امروز چهارشنبه، ۱۸ دلو، در نشستی در تالار لویه‌ جرگه در کابل گفت که فشارهای سیاسی هیچ تاثیری بر حکومت این گروه نخواهد داشت.

آقای مجاهد مدعی شد که این فشارها روابط میان مردم و طالبان را تقویت می‌کند.

این در حالی است که گفته می‌شود وزارت سرحدات، اقوام و قبایل طالبان امروز همایشی را با عنوان «تقویت نظام اسلامی و وحدت ملی» در تالار لویه‌ جرگه برگزار کرد.

وزیر دفاع طالبان در این نشست درباره رهبران سیاسی مخالف این گروه گفت: «رهبرانی که از احساسات اقوام استفاده می‌کنند، مخرب منافع ملی در کشور هستند و هر شخص یا گروهی که فتنه و نفاق را دامن می‌زند، مردم باید به آنان نه بگویند.»

براساس گزارش رسانه‌های طالبان، مجاهد در این نشست مدعی شده که ‌پروژه‌های زیادی در گذشته در افغانستان اجرا شد تا «میان افغان‌ها به نام‌های مختلف تفرقه ایجاد کند که تا حدی موفق هم شدند».

اما او از این «پروژه‌ها» نام نبرد.

در همین حال، محمد خالد حنفی؛ وزیر امر به معروف طالبان نیز در این نشست تاکید کرد که این گروه به کسی اجازه نمی‌دهد که میان اقوام افغانستان به نام مذهب، زبان تفرقه بیندازد.

وزیر امر به‌ معروف طالبان همچنین گفته که این گروه بر سر زنان چادر می‌اندازد که عزت آن‌ها را حفظ کند.

به گفته او، طالبان رنج می‌برند که چرا زنان جامعه با حجاب و سنتی بی‌حجاب شوند.

این اظهارات آقای حنفی در حالی بیان می‌شود که نیروهای امر به معروف این گروه اخیرا به بهانه حجاب دست به بازداشت گسترده زنان و دختران در کابل زده و صدها دختر جوان عمدتا هزاره و تاجیک از سوی این گروه بازداشت شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *