امریکا: تلاش برای رهایی شهروندان ما از بند طالبان ادامه دارد

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بازداشت شهروندان این کشور توسط طالبان را غیرقابل قبول خوانده و اعلام کرده است که در تلاش برای رهایی آنان از بند طالبان است.

blank

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرده است که تلاش‌ها برای آزادی اتباع این کشور از بند طالبان ادامه دارد.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در نشست این کمیته تاکید کرده که امریکا به تلاش‌ها برای رهایی شهروندان این کشور که به‌طور «غیرقانونی» در بازداشت طالبان هستند، ادامه می‌دهد.

مک‌کال افزوده: «این یک پیام قوی برای طالبان خواهد بود که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به‌طور یک‌سان بازداشت غیرقانونی شهروندان امریکایی را تحمل نخواهند کرد. پیام ما روشن است که کنگره تا زمانی‌که رایان کوربت و هر شهروند امریکایی که به ناحق بازداشت شده‌اند، به خانه بازگردانده نشوند، آرام نخواهد گرفت.»

شمار زندانیان امریکایی در افغانستان مشخص نیست، اما اخیرا حبیب‌الله بدر؛ معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان شمار زندانیان خارجی در زندان‌های طالبان را ۲۵ نفر اعلام کرده بود.

پیش از این نیز وزارت خارجه امریکا گفته بود که آزادی شهروندان امریکایی در افغانستان از اولویت‌های کاری واشنگتن است.

متیو میلر؛ معاون سخنگوی این وزارتخانه گفته بود که توماس وست؛ نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در دیدار با مقامات طالبان درباره آزادی رایان کوربت و شهروندان دیگر امریکا گفتگو کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *