پایان انتخابات پاکستان؛ مقامات این کشور روند برگزاری را موفقیت‌آمیز خواندند

در حالی که زمان رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی و ایالتی پاکستان پایان یافته است، مقامات پاکستانی برگزاری این انتخابات را موفقیت‌آمیز خواندند.

blank

انتخابات پارلمانی و ایالتی پاکستان ساعت ۸ صبح امروز( ۱۹دلو) آغاز و ساعت ۵ عصر پایان یافت.

انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان برگزاری انتخابات این کشور را موفقیت‌آمیز خوانده و آن را به مردم کشور تبریک گفته است.

 مقام‌های پاکستانی گفتند کسانی که در صف رأی‌دهی بودند، می‌توانند پس از ساعت پنج رأی دهند.

این رسانه نوشته است که نتایج اولیه‌ انتخابات را دریافت می‌کند، اما مطابق قانون اجازه‌ی نشر ندارد.

انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان برگزاری انتخابات این کشور را موفقیت‌آمیز خوانده و آن را به مردم کشور تبریک گفته است.

کاکر در بیانیه‌ای در ایکس، مشارکت رأی‌دهندگان را بالا دانسته و گفته است که «این نشانه‌ روشنی از تعهد عمومی برای شکل دادن به آینده‌ کشورمان است».

نخست‌وزیر موقت پاکستان به حملات امروز در خیبرپختونخوا و بلوچستان نیز اشاره کرده و گفته است که علی‌رغم حوادث اندک تروریستی در این دو ایالت، تلاش نیروهای امنیتی و کمیسیون انتخابات پاکستان برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سراسر کشور قابل ستایش است.

تا اکنون آماری از میزان مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات پاکستان منتشر نشده، اما گزارش شده بود از جمعیت ۲۴۱ میلیونی این کشور، بیش از ۱۲۸ میلیون رأی‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند.

در انتخابات امروز «حزب مسلم لیگ نواز پاکستان» که نامزد آن نواز شریف، نخست‌وزیر سابق است، حزب تحریک انصاف که عمران خان، رهبر آن در زندان به‌سر می‌برد و حزب مردم به رهبری بلاول بوتو زرداری، از احزاب پیشتاز هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *