تخریب مسجد در هند؛ ۱۵۵ معترض کشته و زخمی شدند

در پی تخریب یک مسجد در هند صدها تن دست به اعتراض زدند که در این اعتراضات دست‌کم ۵ نفر کشته و ۱۵۵ تن دیگر زخمی شدند.

blank

در پی درگیری میان پولیس و معترضان در هند که پنج‌شنبه هفته گذشته رخ داد، ده‌ها مامور پولیس و افراد معترض زخمی شدند.

بربنیاد گزارش‌ها، در پی تظاهرات به دلیل تخریب یک مسجد  و یک مدرسه دینی در شمال هند دست‌کم ۵ تن کشته شدند و ۱۵۰ تن دیگر زخم برداشتند.

این رویداد دقیقا زمانی رخ داده است که مقامات شهرداری شهر هالدوانی در ایالت شمالی اوتاراکند روز پنجشنبه ساختمان‌ها را با بولدوزر تخریب کرده و گفته‌اند که بدون مجوز ساخته شده‌اند.

پولیس هند گفته است که مسلمانان در تظاهرات متعاقب آن موترها را به آتش کشیدند و به سمت آن‌ها سنگ پرتاب کردند که در پاسخ به آن‌ها گلوله و گاز اشک‌آور شلیک شده است.

یک مقام ارشد پولیس در اوتاراکند به رسانه‌ها گفته که پنج نفر در این تظاهرات کشته شدند، اما هویت آن‌ها را فاش نکرد. ده‌ها تن دیگر از جمله افسران پولیس زخمی شدند و در شفاخانه‌ها بستری هستند.

در همین حال فرماندار ایالت اوتاراکند گفته که خشونت روز پنج‌شنبه علاوه بر مقررات منع تردد، مقام‌های مسئول را وادار به قطع اینترنت و تعطیلی مدارس در هالدوانی کرد.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل با استناد به حداقل ۱۲۸ حکم تخریب اماکن، در پاسخ به خشونت یا اعتراضات جمعی در پنج ایالت هند بین ماه‌های آپریل تا جون سال ۲۰۲۲ میلادی، چنین اقداماتی را محکوم کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *