نگرانی ها از حمله اسرائیل به رفح؛ قربانیان غزه به بیش از 28 هزار نفر افزایش یافت

در حالی که جامعه جهانی به شدت نسبت به حمله قریب الوقوع رژیم اسرائیل به رفح ابراز نگرانی می کنند؛ وزارت صحت غزه عصر امروز از افزایش شمار قربانیان حملات رژیم اسرائیل به این باریکه به بیش از ۲۸ هزار نفر خبر داد.

blank

وزارت صحت غزه امروز (شنبه) در یکصد و بیست و هفتمین روز از جنگ، اعلام کرد که رژیم اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به کشته شدن ۱۱۷ نفر شد و ۱۵۲ زخمی نیز برجای گذاشت.

در این بیانیه آمده است: با احتساب جان باختگان جدید، شمار قربانیان تجاوزات رژیم اسرائیل به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۸ هزار و ۶۴ نفر افزایش یافته است.

وزارت صحت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۶۷ هزار و ۶۱۱ تن اعلام کرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که پیکر شماری از قربانیان در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده است و به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امداد رسان قادر به انتقال آنها نیستند.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها نتانیاهو به مقام‌های نظامی و امنیتی گفته است که «طرح ترکیبی برای خارج کردن جمعیت و انهدام گردان‌های» حماس در رفح را به کابینه ارائه کنند.

اوایل هفته گذشته آقای نتانیاهو گفت که به سربازان دستور داده است تا برای عملیات در رفح «آماده شوند» .

این طرح رژیم اسرائیل با واکنش های گسترده ای روبرو شده از جمله امریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در این باره ابراز نگرانی کرده و به اسراییل هشدار داده است که حمله به رفح «فاجعه» خواهد بود.

همچنین وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه ای نسبت به عواقب بسیار خطرناک حمله و هدف قرار دادن شهر رفح در نوار غزه که آخرین پناهگاه صدها هزار غیرنظامی فلسطینی است که به دلیل حملات وحشیانه ارتش رژیم اسرائیل مجبور به فرار به آنجا شده‌اند، هشدار داد.

فیلیپ لازارینی، مدیرکل آنروا مایوس کننده خواندن وضعیت انسانی در رفح گفت که احساس نگرانی و وحشت فزاینده در بین ساکنان شهر رفح وجود دارد و مردم نمی دانند که در صورت عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، از این شهر به کجا بروند.

پیشتر نیز لازارینی هشدار داده بود که به دلیل کمبود مواد غذایی، جان حداقل ۳۰۰ هزار نفر در شمال و مرکز نوار غزه در خطر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *