حنفی با برخی نمایندگان اهل تشیع دیدار کرد

عبدالسلام حنفی؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان، در دیدار با برخی متنفذین شیعه بر ایجاد رابطه میان ملت و حکومت تاکید کرد.

blank

طالبان امروز دوشنبه، ۲۳ دلو، از دیدار عبدالسلام حنفی؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر این گروه با جمعی از بزرگان اهل تشیع خبر داده و بر نقش شیعیان در برقراری رابطه مستحکم میان ملت و حکومت تاکید کرده است.

گفته می‌شود که در این دیدار، حاجی محمد امیر باذل به نمایندگی از دیگران صحبت کرده و گفته: «اهل تشیع دیدگاه مثبت و خوبی نسبت به امارت اسلامی دارد و از نظام مقدس اسلامی به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کنند.»

او از مسئولان طالبان خواسته تا در زمینه راه‌اندازی برنامه‌های انکشافی در ولایات و مناطق دوردست توجه خاص کنند.

براساس گزارش طالبان، حنفی با ابراز خرسندی از این دیدار گفته که نقش علما و بزرگان در راستای ایجاد رابطه قوی و مستحکم میان ملت و نظام مهم است و از آنان خواسته تا هرچه بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

حنفی افزوده که این گروه متعهد به انکشاف متوازن می‌باشد و برنامه‌های انکشافی را در حد توان در سرتاسر افغانستان راه‌اندازی می‌کند.

این در حالی است که مواضع و نگاه تکفیری رهبر طالبان و برخی چهره‌های نزدیک به او نسبت به شیعیان همواره جنجال‌برانگیز شده است.

او قبلا گفته که در افغانستان تنها یک مذهب اسلامی وجود دارد و آن اهل سنت حنفی است. این موضع از سوی ندامحمد ندیم؛ وزیر تحصیلات عالی طالبان هم تکرار شده است.

طالبان همچنین علمای شیعه را از شوراهای علما عزل کرده و محتوای کتب درسی درباره اهل تشیع را از نظام آموزشی زدوده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *