فضل‌الرحمان: حمایت از طالبان موجب شکست من در انتخابات شد

«مولانا» فضل‌الرحمان؛ رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان، طالبان افغان را عامل شکست حزبش در انتخابات پاکستان دانسته و می‌گوید که حمایت او از طالبان در افغانستان سبب شکست‌اش در انتخابات پارلمانی این کشور شده است.

blank

مولانا فضل‌الرحمان؛ رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان، روز چهارشنبه، ۲۵ دلو در یک نشست خبری گفت که حزبش «به‌جرم» حمایت از طالبان و تقویت روابط میان پاکستان و افغانستان، در انتخابات این کشور شکست خورده است.

او همچنین گفت: «تقصیر ما این است که نقش خود را در ترمیم روابط پاکستان و افغانستان ایفا کردیم و علیه جنایات اسراییل در غزه صحبت کردیم و از حماس حمایت کردیم که برای امریکا قابل قبول نیست.»

براساس گزارش بی‌آر، رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان نتایج انتخابات را نپذیرفته و خواستار راه‌اندازی تظاهرات مسالمت‌آمیز از سوی هوادارانش شده است.

این در حالی است که حزب عبدالرحمن در انتخابات چند روز پیش پاکستان تنها چهار کرسی را از آن خود کرده است.

مولانا فضل‌الرحمان که خود را از حوزه انتخاباتی دیره اسماعیل‌خان ایالت خیبر پختونخواه نامزد مجلس ملی این کشور کرده بود، در مقابل یک نامزد مستقل وابسته به حزب تحریک انصاف پاکستان شکست خورده است.

مولانا فضل‌الرحمان از حامیان اصلی گروه طالبان است.

او چند روز پیش از برگزاری انتخابات پاکستان در سفری به کابل و قندهار، مورد استقبال گسترده طالبان قرار گرفت و با مقام‌های ارشد آن گروه از جمله ملا هبت‌الله آخوندزاده که در قندهار پنهان شده دیدار و گفتگو کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *