هند خواستار منع فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان توسط طالبان شد

همزمان با ابراز نگرانی کشورهای همسایه و منطقه درباره رشد تروریزم در افغانستان معاون شورای امنیت ملی هند هم از طالبان خواست که مانع فعالیت لشکر طیبه و جیش محمد در افغانستان شوند.

blank

ویکرام میسری؛ معاون شورای امنیت ملی هند در نشست مقام‌های امنیتی کشورهای منطقه در بیشکک که روز جمعه، ۲۷ دلو، برگزار شد، از طالبان خواست که به لشکر طیبه و جیش محمد اجازه فعالیت در افغانستان را ندهند.

معاون شورای امنیت ملی هند در نشست مقام‌های امنیتی کشورهای منطقه در بیشکک پایتخت قرقیزستان گفت که طالبان نباید به آن‌ها اجازه دهند که در افغانستان آموزش ببینند و پناهگاه داشته باشند.

براساس گزارش رسانه هندی «نیوز ۱۸»، آقای ویکرام میسری در نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در بیشکک گفت که طالبان به تروریست‌ها از جمله افراد وابسته به لشکر طیبه و جیش محمد اجازه ندهند که در افغانستان آموزشگاه و پناهگاه داشته باشند.

لشکر طیبه و جیش محمد دو گروه مذهبی پاکستانی اند که هند آن‌ها را تروریستی می‌داند.

هند شماری از حملات مرگبار در این کشور را از جمله حمله به پارلمان این کشور در سال ۲۰۰۱ و حمله سال ۲۰۰۸ به هوتل تاج در مومبای را به لشکر طیبه نسبت داده است.

هر دو گروه برای جدایی کشمیر از هند مبارزه می‌کنند و بسیاری از کشورهای غربی از جمله امریکا آن‌ها را به عنوان گروه‌های «تروریستی» می‌شناسند.

معاون شورای امنیت ملی هند این درخواست را در نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در شهر بیشکک، پایتخت قرغیزستان، مطرح کرد.

آقای میسری تاکید کرد که کشورش در افغانستان همواره بازیگر مهمی بوده و خواهد بود. او افزود که هند فکر می‌کند این امر ضروری است که برای حل مساله افغانستان «رویکرد اجماعی» وجود داشته باشد.

در این نشست مقام‌های امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور داشتند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *