طالبان خواستار سرمایه‌گذاری ایران در زمینه تولید برق شدند

اتاق صنایع و تجارت حکومت سرپرست افغانستان از ایران برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق در افغانستان دعوت کرد.

blank

عبدالمعید هاشمی؛ سخنگوی اتاق صنایع و تجارت طالبان در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایران – ایرنا گفته است که شهر کابل در هر شبانه روز به ۶۰۰ مگاوات برق نیاز دارد و ما در حال حاضر ۳۰۰ مگاوات کمبود برق داریم و مناسب است سرمایه‌گذاران ایرانی در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

او همچنین افزود که بندر چابهار ایران ارزان‌ترین و امن‌ترین مسیر برای تاجران و فعالان حوزه صنایع افغانستان است و باید از ظرفیت های عظیم این بندر استفاده حداکثری داشته باشند.

مسئولان اتاق صنایع و تجارت طالبان افزایش مبادلات تجاری میان افغانستان با ایران را به نفع هر دو کشور خوانده و می‌گویند که هر دو کشور تحت تحریم‌های یکجانبه‌ غرب قرار دارند و به همین دلیل بازار تجارت میان هر دو کشور، برای همدیگر مناسب‌ترین بازار است.

آقای هاشمی در این ارتباط گفته: «خوشبختانه در بیش از دو سال گذشته، روابط اقتصادی میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در یک مرحله جدید قرار گرفته است.»

هاشمی تصریح کرده: «بندر چابهار برای صنعتکاران افغانستان نسبت به دیگر بنادر، ارزان‌تر و امن‌تر است و از این رو صنعتکاران افغانستان باید برای واردات و صادرات خویش از این بندر استفاده کنند.»

سخنگوی اتاق صنایع و تجارت طالبان با بیان اینکه صنعتکاران در مرحله استخراج معادن بزرگ افغانستان قرار دارند، گفت: شرکت‌های ایرانی و افغانستان که به‌طور سهامی کار می‌کنند باید کارخانه های فرآوری سنگ‌های قیمتی را در کابل فعال بسازند.

او سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایرانی در حوزه برق را از دیگر فرصت‌های موجود در افغانستان عنوان کرد و افزود: شهر کابل در هر شبانه روز به ۶۰۰ مگاوات برق نیاز دارد و ما در حال حاضر ۳۰۰ مگاوات کمبود برق داریم و مناسب است سرمایه‌گذاران ایرانی در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

سخنگوی اتاق صنایع و تجارت حکومت سرپرست افغانستان بر رفت و آمد صنعتکاران نیز تاکید کرد و گفت: باید نمایشگاه‌های اقتصادی و تجاری بیشتری برگزار گردد تا ملت‌های هر دو کشور با محصولات یکدیگر آشنایی بیشتر پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *